דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללמוד לדבר בשפתו של הבורא

ללמוד לדבר בשפתו של הבורא

laitman_2009-08-04_9975-70.jpg

הכול נובע מהכוח העליון, כל הבלבול הזה, "אני והעולם", מונָעים על ידי כוח אחד "אין עוד מלבדו" והכול מתרחש כדי להביא אותי לגילויו. ב"אין עוד מלבדו" מסתתרת אזהרה, שכל מה שמתרחש איתך נעשה על ידי כוח אחד ויחיד. בכל רגע הוא מסובב אותך כך, כדי שתגלה אותו, או בדרך טובה או בדרך רעה.

טוב ורע הם יחסיים: ישנה אפשרות שהוא מרחיק אותי מעצמו על ידי הצלחות, ומעורר ומקרב על ידי ייסורים. אך אם קלטתי והבנתי שהכול נובע ממנו, אז הכול בחיים הופך להיות לאמצעי לקשר איתו.

קיימים: אני והעולם שמסביבי. העולם הזה הוא הדגמה עבורי של היחס של הבורא אליי, אני צריך לגלות אותו דרך העולם הזה, ולהתחיל בדו שׂיח עימו. אך בינתיים לא אוכל להבין אותו, הוא פועל עליי מבחוץ, פונה אליי בשׂפת ההשפעה ואני נמצא בפנים עם שׂפת הקבלה. אני כלוא בתוך האגו שלי, והעולם סביבי הוא אור, רק שאינני יודע זאת, אלא מקבל אותו כפי שהוא מצטייר אליי באגואיזם שלי.

אם אשתנה, אבין שהעולם הזה הוא עולם אין סוף. הכול תלוי במרגיש, כפי שכתב בעל הסולם במאמרו "הסתר וגילוי פנים של השי"ת". אני רואה עולם נוראי, מאחר ואני הוא כזה, ואם אשתנה אז אגלה אותו כמושלם ונצחי. על זה מספרים המקובלים שעברו תיקון בחושים שלהם מקבלה להשפעה.

לכן, אינני יכול להתייחס אל העולם הזה כך, כפי שהוא נראה לי. אני רואה משהו בתכונות השקריות שלי. אך אני יכול לשנות את התכונות שלי, להשׂיג תכונות השפעה מעל לאגואיזם שלי. אז אראה הכול בהופכיות, במידת ההשפעה שארכוש, כל העולם יורגש בצורה אחרת! זה נקרא תפיסה חדשה של המציאות. לָעולם אין תמונה קבועה, הכול תלוי במקבל. לכן נאמר שכל אחד שופט במידת החסרונות שלו ("כל הפוסל במומו פוסל").

העולם הזה הוא סך הכול עטיפה לעולם האמיתי, אך זה הדבר היחיד שאני מרגיש כעת. אחר כך אני פתאום אגלה שהחלל הזה מלא בכוחות של השפעה ואהבה, אני אראה אותם כך, כפי שאני רואה עתה את העולם הזה. עליי רק להחליף את התכונות שלי מקבלה להשפעה ואראה את העולם הבא! כיצד לעשות זאת? – לשם כך נותנים לנו מורה, קבוצה וספרים.

מתוך שיעור על מכתבו של בעל הסולם, 22.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
דרך כל התפאורות, אל הבמאי
שנה את עצמך והעולם ישתנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest