דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ללא גלות אי אפשר להשיג את הגאולה

ללא גלות אי אפשר להשיג את הגאולה

המדרגה של "נפש רוח דרוח" (ו"ק דרוח), זה נקרא "גלות". ו"ג"ר דרוח", זו כבר "גאולה". נפש לא נחשבת, כי זו רק נפישה, מצב ללא תנועה. ורוח, זו כבר תחילת העבודה.

"ו"ק דרוח", זו ההשתדלות שלנו לעשות כל מה שאפשר, אבל בינתיים אין מגע עם האור, ולכן זה נקרא "גלות". אי אפשר להרגיש גלות בדרגה שהיא פחות מ"נפש רוח דרוח" (ו"ק דרוח).

האדם בא ללמוד ובכלל לא מבין על איזו גלות מדובר. אבל אם אנחנו מפתחים נכון את הקשר בינינו, שבו אנחנו מגלים את הבורא, זה נקרא "גאולה". וחוסר קשר בינינו, שבגללו לא מתעוררת בנו תכונת ההשפעה והאהבה שנקראת הבורא, זה נקרא "גלות".

כך אנחנו יכולים להתחיל לדרג את היחסים בינינו: אם עוצמת החיבור בינינו היא יותר מדרגת דומם (נפישה) והגיעה ל"נפש רוח דרוח" (ו"ק דרוח), זה נחשב לגלות. אבל אנחנו כבר מרגישים שזו גלות, מרגישים חיסרון לגילוי של "אור הרוח" ממש, כלומר "ג"ר דרוח", שזה כבר מסמל תנועות, כלומר הרגשת החיות, הכוח הפנימי.

העיקר להתרגל שכל הזמן מדובר על בניית עשר ספירות בקשר בינינו. במשך התהליך של העבודה הזאת אנחנו עוברים כל מיני שינויים, מצבים, שחלק מהם נקראים "גלות". במידת המאמצים שלנו למשוך עזרה מלמעלה, אנחנו מתקדמים. זו עבודה בגלות מצרים.

אם אנחנו לא מבקשים, לא מתפללים, לא משתדלים להתחבר, שזה מביא אותנו לתפילה, אז לא עוברים דרך הגלות ולא מתקדמים לגאולה. כי זמן ברוחניות, זה מספר הפעולות, השינויים, שאנחנו משתדלים לעשות.

מתוך שיעור על הספר "תלמוד עשר הספירות", 26.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גאולה, זה חיים, ועבדות, זה מוות
שבעה מיליארד גולים
האם אפשר לצאת מהגלות באמצעות חציית גבול?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest