דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / לכסות את כדור הארץ ב"סוכה" של אור התיקון

לכסות את כדור הארץ ב"סוכה" של אור התיקון

שאלה: בזמן חג הסוכות אנחנו בונים סוכה, שהאלמנט החשוב בה הוא הסכך. מה מסמל המבנה הזה?

תשובתי: המבנה של הסוכה וכל החומרים שמשמשים את בנייתה, תואמים לצורה ולדמות של התכונות העליונות, אותן אנחנו צריכים לעורר על עצמנו. הגג של הסוכה נאסף מענפים לא מעובדים של עצים, כדי שהצל ביום שמשי יהיה גדול יותר מאשר האור, והאור רק לעיתים יבצבץ מבעד לענפים ולעלים. הגג מסמל מסך, שמבדיל אותנו מהעולם העליון והאור שממלא אותו. אבל הודות לזה שאנחנו יוצרים בתוכנו מסך רוחני, אנחנו כביכול מנטרלים את המסך העליון. המסך העליון הוא מסך המסתיר, והמסך שלנו הוא מסך המגלה. לכן, בזמן הנטרול של המסך העליון על ידי המסך שלנו, האור מתחיל להאיר ולתקן אותנו. במשך שבעה ימים אנחנו בהדרגה מתמלאים באור הזה וביום השמיני אנחנו מגיעים למצב מתוקן לגמרי, לחג שמחת תורה. כלומר, אור התורה מגיע לסיום ההגיוני היחיד שלו: למילוי כלי הנשמה המתוקן.

שאלה: אנחנו כל הזמן מדברים על חשיבות הפעולות הרוחניות ולא הפעולות הפיזיות. אז למה המורה שלך הרב"ש התייחס בלהיטות ויראת כבוד רבה לבניית הסוכה, כך שבדק האם הגג תלוי ולא קשור לעמודים וכולי?

תשובתי: מפני שכך מסודר האדם: אם משהו יקר עבורו, אז הוא מתייחס ברעדה רבה כלפי זה, אפילו ברמה הגשמית והנמוכה ביותר. אם הדחפים הפנימיים העמוקים מאוד יקרים לנו, אז אנחנו שומרים את אותו היחס של יראת כבוד כלפי הסמלים שלהם בעולם שלנו. ודאי שהעיקר זה התיקונים הרוחניים, אבל כשהאדם מתחיל לעבוד בצורה פנימית, אז עבורו הסמלים הפנימיים הופכים לתמריץ שמושך אותו לפעולות חיצוניות תואמות.

חוץ מזה, חג הסוכות הוא פשוט חג שמח וטוב. אנשים מתאספים בסוכה, סועדים, שרים שירים, שמחים. יבוא הזמן שנכסה את כל כדור הארץ בסוכה ענקית וכל העולם ישמח.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 18.6.2015

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest