דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לכסות את העולם מהצרות על ידי מטרייה אחת

לכסות את העולם מהצרות על ידי מטרייה אחת

שאלה: מה יחייב את האדם לרצות תיקון אם אין לו "נקודה שבלב"?

תשובתי: בכל האנושות, חוץ מכל אומות העולם, ישנו חלק שנקרא "ישראל". ומסביב, מכל הצדדים מקיף אותנו המאור המחזיר למוטב, ששואף להחזירנו למקור, לכוח ההשפעה.

לכסות את העולם מהצרות על ידי מטרייה אחת

באותו החלק שנקרא "ישראל", ישנה "נקודה שבלב", שנמצאת בהשתוות הצורה לאור. זהו האחוריים של אותו הרצון הקטן להשפעה, אמנם זה לא פנים, אבל כבר קיימת איזו התכללות של התכונה הזאת ולכן היא מחייבת את האדם להרגיש משיכה למשהו חיצוני, שנמצא מחוץ לעולם הזה. הוא מתחיל לשאול על המשמעות של החיים האלה, "מה הטעם בחיי?".

כל השאר חושבים על החיים שלהם רק כאשר הם לא מביאים להם הצלחה, רווח בבורסה או בלוטו. החיים מאבדים את משמעותם, כאשר לשכן יש רכב מסוג BMW, ואילו אצלי יש סוסיתא. אבל ה"נקודה שבלב" מסמלת השתוקקות ונטייה למשהו שלא קיים בעולם הזה. ואז נשאלת השאלה, איך אדם ששייך לאומות העולם יכול לרצות משהו שנמצא מחוץ לעולם הזה?

אבל מסיבה זו מגיע לעולם הזה משבר, ייסורים. החיים לא חולפים ללא שום מטרה. האור פועל ומשפיע עלינו, על כל האנושות, כמ"ש: "אחור וקדם צרתני". אבל זה עדיין לא המאור המחזיר למוטב, הוא פשוט מקדם את כולנו למטרה משותפת כללית אחת.

אבל אם האדם משתוקק לאור הזה ומעלה אליו תפילה (מ"ן), אז האור מתחיל להגיע אליו בצורה מיוחדת שנקראת מ"ד, עזרה מלמעלה. במקרה כזה, הוא הופך להיות המאור המחזיר למוטב, או לתורה.

ואומות העולם סובלים, ובתוך הסבל הזה מרגישים שלסבל ולייסורים הללו יש מטרה או מקור, או איזה שהוא קשר עם אלה שנקראים "ישראל". כזאת הרגשה קיימת אצלם. הרצון לקבל לא יכול לקבל את המילוי שאותו הוא רוצה, ולכן הוא דורש שישראל יסתובב ויספק לו את המילוי.

ככל שהעולם שוקע יותר במשבר, כך ההרגשה הזאת הופכת להיות חזקה יותר, ובסופו של דבר תביא יותר ויותר בעיות לעם ישראל. בינתיים זה עדיין לא קורה וניתן לנו איזה פרק זמן מסוים לתקן את המצב הזה. אולם, בסיכומו של דבר, העולם יבוא אלינו וידרוש מאיתנו.

וברגע שאנחנו נתקן את עצמנו ונהפוך להיות מקור לאור עבור כל העולם, אז באומות העולם יתעורר רצון להתקשר איתנו, להתקרב, ויחד איתנו להשתתף בתיקון העולם.

כולנו כלולים במערכת כללית אחת, בגוף אחד, שבראש שלו נמצא ישראל. וכל מה שיש בראש, מתפשט בכל שאר הגוף. ולכן, הדבר היחידי שאנחנו צריכים לדאוג למענו, זה איך למשוך את כולם לבורא, כדי שכולם יימצאו תחת מטרייה אחת.

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 18.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת מגע עם העולם הרוחני
מערכת הזרקת האור
לשרת את העולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest