דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / לכל יבשת יש תפקיד

לכל יבשת יש תפקיד

שאלה: האם לדעתך הקהל הרחב יכול לקשור בין ההשלכות של וירוס הקורונה לבין מערכת היחסים בינינו?

תשובתי: לגמרי לא. אני רואה שאירופה במיוחד הופכת להיות מקור לפיצול וחוסר הסכמה בין מדינות רבות, פלגים, תנועות. וכך גם אמריקה, זה נורא, הכול ממש מחולק. בחודשים הקרובים אולי נראה איך אירופה בכל זאת תתחיל להתייחס לעצמה כשטח אחד פחות או יותר, אחרת יהיה לה מאוד רע.

אירופה היא כמו ערש המין האנושי, עליה לשמש דוגמה לצורה העתידית של האנושות. למרות כל הצבעים, הדגלים וההיסטוריה של מלחמות, עליה להתעלות למעלה מזה ולבנות את עצמה כמשפחה אחת ממש, אחרת העמים יאכלו זה את זה, וסין, ארצות הברית, רוסיה ואפריקה יצטרפו אליהם ולא יישאר ממנה כלום. אני ממש לא רואה עתיד לאירופה.

שאלה: איזו דוגמה אירופה ואמריקה צריכות לתת לאנושות?

תשובתי: האמריקאים יכולים לשמש דוגמה לעם שמחולק לחלקים רבים ומתחבר לעם אחד. ואירופה יכולה לשמש דוגמה ליבשת של כשלושים מדינות שונות שמתחברות יחד וכך לתת דוגמה לכל העולם לחיבור נכון. אחרת יהיה להם רע מאוד, אני לא יכול לומר למי יהיה רע יותר לאמריקה או לאירופה. במידה והן לא תתאחדנה וכל אחת תישאר בשלה, יהיה רע גם לאמריקה וגם לאירופה.

שאלה: האם לכל יבשת יש תפקיד בדוגמה שעליה לתת לשאר האנושות?

תשובתי: כן. וישראל חייבת לתת את הפילוסופיה, התיאוריה והתשתית האידיאולוגית לפעולת החיבור. ישראל צריכה להסביר מדוע נחוץ איחוד, מאיפה הוא נובע, על ידי מה ועל ידי אלו חוקים ונהלים עלינו להתאחד.

 

מתוך ישיבת כתבים, 27.12.2020

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest