דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / "לכי תתאבדי וזהו"

"לכי תתאבדי וזהו"

שאלה: צעירה בת 20 שהייתה במצוקה נפשית קשה, צלצלה שוב ושוב למוקד המשטרתי. השוטר שהיה באותה משמרת איבד את הסבלנות ואמר לה "די, שיגעת אותנו, לכי תתאבדי וזהו", כעבור שלושה שבועות הצעירה התאבדה.

השוטר שהיה אז במשמרת לא מצליח להירגע מאז. הוא אומר, "אני בעצמי אבא לילדות, אני לא יודע מה עבר עליי, אני מתנצל". חשבתי על כך, שלכל אדם יש גבול לסבלנות, ומרגע שהגבול נחצה, לא תמיד האדם יכול לשלוט על מה הוא אומר ועושה. למה אנחנו בנויים כך?

תשובתי: כדי שנוכל להחליף את הטבע שלנו מרצון לקבל לרצון להשפיע. שלא אהיה מושפע מאף אחד כי הרצון שלי יהיה רק איך לתת, איך לעזור.

שאלה: איך מגבירים את הרגישות שלנו אחד כלפי השני?

תשובתי: קודם כל על ידי הסברה על כך שכולנו כגוף אחד, נפש אחת, איש אחד, לב אחד. צריך להסביר על כך שאנחנו מזמינים כוח עליון שיאיר עלינו לפי הנטייה שלנו לחיבור בינינו, ואז באמת נרגיש שאנחנו נמצאים במערכת אחת.

שאלה: אפשר להרגיש דאגה לאנשים זרים?

תשובתי: מה זה חשוב אם הם זרים? אתה מתעורר מהרגש הגשמי שאתה קשור אליו בצורה גשמית, מדרגת חי לדרגת אדם, ואתה רוצה להיות איתו בלב אחד, להרגיש שאתם שייכים לכוח אחד, ואז ודאי שתרגיש קרוב מאוד אליו ולא יהיה לך קשה להתחבר אליו ולהציל אותו. אני אשמח שיהיה אדם שמתקשר ומנדנד לי בצורה כזאת, כי הוא בעצם עוזר לי להגיע מדרגת חי לדרגת אדם.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 7.2.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest