דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לימוד העולם זה לימוד האדם

לימוד העולם זה לימוד האדם

נדמה לנו שהעולם נמצא בחוץ, מחוץ לנו. אבל זאת אשליה שניתנה לנו כדי שנוכל לבחון אותו טוב יותר. אם העולם לא נמצא בתוכי אלא בחוץ, אז אני מתייחס אליו בביקורתיות, בוחן אותו כמו תחת זכוכית מגדלת. ההגדלה הזאת מושגת על ידי האגו שלי.

אם אני אוהב מישהו, אז אני לא שם לב לכל החסרונות שלו. ואם אני שונא מישהו והוא נראה לי דוחה, אז בצורה טבעית, בגלל האגו שלי אני מנפח כל דבר קטן שבו לפגם ענק ומפרש את הכול לרעה.

אבל עכשיו לא משנה לאיזה צד אני דן, לטובה או לרעה. העיקר שכך אני יכול לגלות המון תכונות נוספות עם דיוק רב. לכן, אנחנו רואים את העולם שלנו חיצוני, על אף שכולו פנימי. אני כאילו שפכתי אותו מתוכי החוצה, כדי לראות את עצמי בצורה יותר מפורטת כמו במיקרוסקופ.

אותו הדבר כלפי העולם העליון. אף על פי שנראה לאדם שהעולם העליון נמצא אי שם בחוץ, הרחק, מחוץ לגוף שלו, מחוץ לתכונותיו, הרגשותיו, ואני רוצה לקרב אותו או בעצמי להתקרב. אבל אלו רק מילים שמקורן ב"שפת הענפים". אבל למעשה כל ה"עולמות" נמצאים בתוך האדם, וגם את העולם העליון אנחנו מגלים רק על ידי שינויים פנימיות שלנו.

ואז אנחנו מבינים שגילוי העולם וגילוי האדם הם היינו הך. כי אנחנו מרגישים את המבנה הפנימי שלנו בצורת העולם החיצון. לכן, כל העולם, הטבע הדומם, הצומח והחי, כל חוקי הפיזיקה, הכימיה, הביולוגיה, הזואולוגיה, הבוטניקה, האסטרונומיה, הם בעצם חוקי הפסיכולוגיה הפנימית שלנו. אבל אני חוקר אותה בצורה כאילו אלה הם החוקים החיצוניים של העולם החיצון.

תראו כמה מעט אנחנו התקדמנו בהכרת הפסיכולוגיה הפנימית שלנו יחסית להישגים במה שנקרא מדעי הטבע, מדעי הטבע החיצוניים. זאת דוגמה עד כמה העולם שנראה לנו חיצון נגיש יותר לגילוי ולחקירה. ומתוכו עלינו ללמוד שהוא – זה אנחנו, ולהעביר את הכול מבחוץ פנימה.

אם נבדוק את מערכת היחסים בעולם שלנו, השינויים ביחסי המשפחה, הדיכאון, היחסים בין אדם לחברו, הכלכלה, הכלכלה הפוליטית, ההיסטוריה, כלומר הקשרים האגואיסטים בין בני אדם שקובעים כיצד עדיף להתפרנס זה מזה, כל זה משקף את הפסיכולוגיה הפנימית שלי. לא הכלכלה נמצאת במשבר, אלא אנחנו. זה בתוכי ואני לא מסוגל להסתדר, כי האגו שלי לא נמצא בחוץ אלא בתוכי.

לכן, כל המשבר העצום שאנחנו רואים היום בעולם החיצון מצביע על משבר פנימי באדם. צריך ללמוד טוב יותר את המתרחש בחוץ כדי אחר כך להעתיק אותו על עצמנו ולהבין מה מתרחש בפנים. ואם נשפוט לפי המשבר שמתפתח מסביב, מסתבר שאנחנו מתקרבים בצעדי ענק למצב שבו המשבר הזה יתגלה בתוכנו.

בהתחלה המשבר מתגלה בדרגות הדומם, הצומח והחי, באקולוגיה. אחר כך ביחסים בין בני האדם, במסחר ובתעשייה. אבל בהדרגה האנושות תתחיל להבין שזהו בעצם משבר פנימי באדם ולא משבר חיצוני.

זה לא משבר ביחסים בין אדם לאדם כפי שזה נראה לנו. כל האנשים האלה הם חלקי הרצון שלי בדרגת ה"מדבר". מכאן ברור שעליי רק לסדר את הקשר בין כל הרצונות שלי כדי שיהיו רצון אחד במקום שבעה מיליארד אנשים זרים זה לזה לכאורה, שכולם יתקבצו בתוכי, יתחברו לרצון אחד יחיד ומיוחד. ואז בתוך הרצון הזה תתגלה בי תכונה חדשה שנקראת "יסוד העולם", הבורא, הכוח המנהיג שמשגיח על כל הבריאה.

כך האנושות תיאלץ להגיע להחלטה שהיא צריכה להשתנות כדי לראות את העולם בצורה חדשה. על ידי החיבור בינינו, אנחנו עוזרים לכל אחד לגלות שכולנו נמצאים אחד בתוך השני.

מתוך שיעור על פי אגרת של בעל הסולם, 26.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אני עם העולם זה אחד
העולם מסביב, זה אני תחת זכוכית מגדלת
כל העולם מתחבר בתוכי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest