דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / חגים ומועדים / ליום הזיכרון הבינלאומי של קורבנות השואה

ליום הזיכרון הבינלאומי של קורבנות השואה

ביום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה הצער העולמי הרשמי אינו צריך להטעות אותנו. רבים מאוד רוצים להנחיל לעם היהודי מכה כזו שאחריה הוא כבר לא יקום.

נולדתי מיד לאחר מלחמת העולם השנייה והמשפחה שלי יחד עם כולם, הרגישה את האימה של אותה תקופה. האם אנחנו יכולים להיות בטוחים שהיא לא תחזור? אני מניח, שזו שאלה אופטימית מדי.

אני אשאל אחרת: אם האנטישמים לא היו מזכירים לנו כל יום אודות השואה, האם היינו נזכרים בה בעצמנו היום? או לא?

למעשה, השואה עבורנו זו עדיין חידה. אנחנו לא מבינים את הסיבות האובייקטיביות שלה, את המנגנונים הפנימיים שלה. עד היום לא ביררנו מתוך מה נובע כזה יחס "מיוחד במינו" כלפי היהודים. ובינתיים הוא לא נעלם לשום מקום, הוא פשוט מגיע בגלים. בדיוק כמו חיית טרף שהשביעה את רעבונה ומשאירה את הקורבנות במנוחה לזמן מה ואחר כך הרעב חוזר והיא יוצאת שוב לציד. מה מניע אותה?

אנחנו לא מכירים את החוקים של הטבע האנושי, ובשל חוסר חינוך לידיעה של חוקי הטבע אנו מסתכנים פעם אחר פעם ומשלמים על כך. האיום בשואה חדשה עולה שוב ושוב וניצב לפנינו, אבל אנחנו, היהודים, פחות נוטים לברר באמת את המתרחש מאשר אומות העולם. פרקים מסויימים מאותה תקופה מוסברים בנפרד, אבל התופעה הכללית שמתפתחת לאורך אלפי שנים, ועוד נחזית על ידי החכמים, נשארת בלתי מפוענחת.

לא במקרה, העם היהודי מושך על עצמו כל הזמן את השנאה הכללית. אנחנו בעצמנו שונאים זה את זה, ובכך מפעילים תגובת שרשרת שלילית. חכמת הקבלה מסבירה ומתארת בצורה מדויקת את התהליך הזה. המריבות והניגודים הפנימיים שלנו מולידים ניגודים בכל העולם וחוזרים כבומרנג אלינו, כאל מקור הצרות. ולהיפך, כאשר עם ישראל מתעלה מעל הפירוד, משתוקק לאיחוד, זה משפיע באופן חיובי על העולם ומפחית את העוינות שלו כלפינו. דוגמה שלנו לאיחוד אנושי טוב משנה את סימן התהליך ממינוס לפלוס.

בזה מסתכם פתרון הבעיה. לברר ולהבין את האנטישמיות, זה אומר לעשות בירור בתוכנו, לתקן את עצמנו. לתקן כך, שנביא לעולם טוב וליכוד עבור כל העמים.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest