ליהנות בלי הגבלה

שאלה: לפעמים אני מתאר לעצמי כל מיני דברים שאני רוצה, וכשאשיג אותם יהיה לי טוב. אבל כשאני משיג את הדבר שרציתי, אחרי יום יומיים התענוג ממנו נגמר. למה?

תשובתי: כי ביטלת את החיסרון שהיה לך לאותו דבר. לדוגמה, אתה לובש בגד חדש וכולם אומרים "איזה יופי. איזה חתיך, איפה השגת?" אבל אחר כך מפסיקים להחמיא לך על הבגד. אם היית משלם לאנשים שיגידו לך שהבגד יפה ואתה נראה טוב, אז היית מושך את התענוג הזה קצת יותר. זאת אומרת, הבעיה היא החיסרון, אתה לא מרגיש שהוא מתחדש, אתה צריך כל הזמן לחדש אותו. כמו עם אוכל, שנניח הייתי רעב, התנפלתי על צלחת אוכל, גמרתי את כל הצלחת, אבל איזו הרגשה יש לי עכשיו? זאת אומרת, התענוג וחוסר התענוג קשורים זה לזה. איך אנחנו יכולים להיות במצב שאנחנו כל הזמן רוצים תענוג, ועם זאת כל הזמן מתמלאים בתענוג.

שאלה: זה אפשרי?

תשובתי: זה בדיוק המצב שאנחנו צריכים להשיג, והוא נקרא "גמר התיקון". שתיקנו את הרצון לקבל שלנו, את הרצון ליהנות, כך שככל שהוא ממלא את עצמו, הוא בכל זאת מרגיש שעדיין חסר לו. ברוחניות, כשאתה עובד בכוונה על מנת להשפיע ונותן לאנשים עוד ועוד, אתה נהנה, אתה פתאום מגלה שיש לך אפשרות להנאה בלתי מוגבלת. אינסופית ממש.

 

מתוך התוכנית "מושגי יסוד בחכמת הקבלה", 3.4.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest