ליד הר סיני

שאלה: מה מסמל הקשר פנימי בין החברים?

תשובתי: הקשר הפנימי מתרחש בין הניצוצות הרוחניים. בכל אחד מאיתנו קיים ה"אני" האגואיסטי שלו, ולידו הניצוץ הרוחני, "נקודה שבלב". אחד  הוא "כחלחל" והשני הוא "ירקרק", אך לכל אחד קיימת הנקודה שבלב והן כולן זהות, "אדומות"! ואותן אנחנו צריכים לחבר זו עם זו!

אם אנחנו מחברים את הנקודות שבלב שלנו, אז הקשר הזה ביניהן נקרא כלי/רצון רוחני (לא הנקודות עצמן, אלא רק הקשר שלהן). במידה שכל אחד מבטל את עצמו, תשרה אהבה בינינו, ואם לא, אז תהיה שׂנאה. ולפי ההפרש בין האהבה והשׂנאה אנחנו מודדים את גובה הנשמה, את גודל הכלי הרוחני.

כל העבודה נעשית בפנים, כאשר האדם רואה באחרים רק את הניצוצות הרוחניים שלהם ומשתוקק להתחבר איתם. אך אחר כך, אנחנו מתחילים לראות גם מבחוץ, כיצד זה משתקף ביחס שלו בקבוצה, להישׂג הכללי, בדאגה לאחרים. מתוך המאמץ הפנימי, זה יוצא החוצה ועובר לפעולה מעשׂית.

אם הצלחתי לחבר ניצוצות רוחניים, אז גם הגופים מתחילים לפעול אחרת, בהתאם לניצוצות. הכול בידיים שלנו, ונקווה שנוכל ליישׂם את כל זה ברצינות בכנס. אני בטוח, שאנחנו נבין את העקרונות האלה. כי הרי להר סיני מגיעים ללא שום ידע והבנה. תחילה צריך להגיע אליו!

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הבולם "שכל הפועל", 28.10.2010


השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest