דף הבית / חינוך, ילדים / לידתו של העולם החדש

לידתו של העולם החדש

שיטת החינוך האינטגרלי, שכל כך נחוצה היום בעולם, מתבססת על השפעת הסביבה הנכונה. יחד עם הסביבה אדם מרגיש עלייה, התפעלות, ביטחון, עד כדי כך, שעל רקע זה כל הבעיות של היום נראות כ"משחק ילדים" ולא יותר.

באופק מופיעים דברים הרבה יותר חשובים, וכתוצאה מכך השגרה הופכת למשנית, חולפת. היום ישנן בעיות כאלה, מחר בעיות אחרות. אז מה, שיהיו. ואני "צף" מעליהן ביחס שלי לחיים. למרות הצרות האלה יש לי מחשבות יותר משמעותיות, יותר גבוהות.

ומי תומך בי? מי עוזר לי להישאר ברמה הזאת? – הסביבה. דווקא היא מעלה בעיניי את החשיבות של המחשבות, הרצונות והמטרות הגבוהות יותר.

יחד עם זאת, אני לא מתנתק מהעולם. ההיפך, אני פותר את האתגרים שלו בצורה עוד יותר מוצלחת מאשר קודם, ללא עצבים, סכסוכים, אני נתפס על ידי הסובבים אותי כאישיות חזקה, נבונה, והכול בזכות זה שאני כל הזמן מרגיש מעל הרמה הארצית היום יומית.

הסביבה החיצונית, העולם הרחב, מקרין עלינו השפעה רעה. ולכן אנחנו יוצרים את הסביבה הפנימית משלנו שבה מעבירים רק חיוביות, רק יחס טוב. נוצר בינינו מבט שונה לחלוטין: אנחנו חיים באיזון, בהרמוניה, ב"תוכנית" המיוחדת של הטבע שמחבר אותנו למשהו אינטגרלי. אנחנו רואים כיצד הגורמים השונים משפיעים אחד על השני על מנת לקדם אותנו למשהו נעלה. אנחנו מייסדים יחס חדש לחיים, במקום העולם הזה עם הבלבול הגובר הגלובלי שלו, אנחנו רוצים לראות את המערכת יותר גבוהה, בתוכה כולנו קשורים הדדית על ידי כוח האיחוד והאהבה, בה שורה אווירה טובה ונוחה, כולם בה רגועים ובריאים, אנחנו מתייחסים בצורה נהדרת לטבע ולכל אחד מאיתנו, בה כולם מקושרים ושמחים. בואו נתאר לעצמנו עולם כזה. בואו נתחיל לתרגל את זה: לחייך, להיות נחמדים אחד לשני.

מה זה ייתן לנו? לא רק פיוס. אנחנו גם נסתכל על העולם במבט אחר. הרי "כל הפוסל במומו פוסל". אם אני קם בבוקר עצבני, אז גם העולם כביכול עצבני עליי. ואם אני בפנים רגוע ומאוזן אז גם אם מישהו צועק עליי אני אגיב ללא עצבנות וכעס.

בצורה כזאת אני בעצמי בונה את היחסים, מייצב לבד את תמונת העולם. ופתאום העולם משתנה לטובה. אתמול הוא נראה כל כך גס וקשוח, והיום מסתבר שהכול לא כל כך רע, פשוט האנשים קצת גחמניים כמו ילדים שמשחקים לא במשחק שהיו רוצים לשחק.

אני מתחיל להתייחס לכל המציאות בצורה יותר רגועה וזה מביא אותי לאיזון, כולל גם את הרמה הפיזית, וזה פותר אותי ממחלות. גישה חיובית ועליזה פורקת בי "סתימות", משחררת בי את ה"פקקים", עוזרת לנקות את הגוף מרעלים, גם אם זה "אשפה" מחשבתית או מכל סוג אחר של פסולת. הכול יוצא ממני ואני נהיה בריא יותר בכל הרמות, מהרמה הכי גבוהה של זיהום והפרעות עד הטינופת הבסיסית של הגוף. כך אני מרפא את עצמי בכוח המחשבה.

אך בשביל זה נחוצה עבודה מתמדת ועקבית בקבוצה, בסביבה, כאשר כולנו יחד תומכים אחד בשני ועל ידי כך מעלים את עצמנו לתפיסה של העולם האינטגרלי שמלא בקשר הדדי הטוב.

זהו החינוך האינטגרלי שאנחנו לומדים בינינו. נודע לנו על ההתקשרות ההדדית הכללית שאת הקשרים שלה אי אפשר לחתוך, וגם לא כדאי. צריך פשוט להרוות אותם בחום וידידותיות. אז בואו נראה את העולם החדש בניגוד לאותה התמונה המעוותת שמתוארת היום ביחסים הגרועים בינינו.

ואני פתאום אחשוב: אז למה שלא כולם ידעו על זה, למעשה? למה שהקבוצה שלנו לא תתרחב עד המידות של כל האנושות? למה אני צריך להתנגד להשפעה הרעה מהסביבה החיצונית שכל הזמן לוחצת עליי? למה, שגם אותה לא נהפוך למקור ההשפעה הטובה, הכל כך עצומה שכולנו מייד נמצא את עצמנו ברחם של סביבה נפלאה ואדיבה?

כך כל העולם יהפוך לטוב, כולנו נהיה בריאים ושמחים. באמצעות היחסים הנכונים שלנו נפתור את כל הבעיות, נסדר את כל העולם, נשנה אותו לפי השיטה החדשה דרך הגישה האינטגרלית, שבמקום סכסוכים תשרה בו הרמוניה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 88, 24.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מחוברים על ידי שנאה
נהיה בריאים!
פרידה מהאגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest