דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לידה מחדש כתוצאה מהתנגשות בין הפכים

לידה מחדש כתוצאה מהתנגשות בין הפכים

כפי שידוע לנו, הכול תלוי בסביבה. והסביבה של כלל האנושות היא הטבע הדומם, הצומח והחי. ובסביבה הזאת אנחנו חיים. וגם אם אנחנו לא שמים לב לכך, אנחנו תלויים בה בצורה מאוד ברורה וקפדנית.

הטבע מספק לנו את כל הדרוש לקיום. בזכותו אנחנו נושמים, שותים, אוכלים, בתוכו אנחנו נמצאים. אנחנו חלק מהטבע. אני הייתי אומר, שאנחנו החלק הרגיש ביותר והתלותי ביותר. מספיק שנתון אחד יוצא מתוך הטווחים הטבעיים שלו ואנחנו כבר לא יודעים מה לעשות.

לכן, אנחנו מאוד תלותיים. חוקי הטבע בדרגות הדומם, הצומח והחי מתקיימים בצורה אינסטינקטיבית, במידת השתוותם לטבע. והבעיה היא, שהאדם לאחר שהתפתח מצא את עצמו מחוץ לדרגות הללו, במעבר בין דרגת החי לדרגת ה"מדבר" האמיתית.

המצב הזה מסוכן ביותר, כיוון שמצד אחד פועלים על האדם אותם החוקים של הטבע הדומם, הצומח והחי, ומצד שני, מתחילים לפעול עליו חוקי הטבע ה"מדבר", ששייכים לדרגת ה"אדם", "הדומה לבורא". כתוצאה מזה האדם נכנס להשפעת הבורא שמתקרב אליו ואל האנושות.

ואם האדם לא מאזן כל פעם את ההשפעות הללו, הן מורגשות בצורה מאוד לא נעימה, מצטברות ל"דרך ייסורים" שרוצפה על ידי פעילות חוקי הטבע. מלית ברירה הם דוחפים אותנו לאיזון ללא בחירתנו.

דרגות הטבע הדומם, הצומח והחי נכללות בתוך דרגת ה"מדבר", הן עולות ויורדות יחד עימו. ואף על פי כן, הבורא, האור העליון, העולם העליון, העגול, האינטגרלי, הגלובלי, "האחד, היחיד והמיוחד", כל הזמן מתקרב לאדם בעולם הזה. ונוכחותו מורגשת על ידינו כמכלול הבעיות המודרניות.

אנו מגלים שהטבע שלנו לא נמצא באיזון עם הטבע מסביבנו. אנחנו חיים כמו קודם, בתוך הטבע הדומם, הצומח והחי, אבל כבר לא יכולים להסתדר עימו, מפני שאנחנו לא מבינים שמתגלה הטבע ה"מדבר", בדרגת הבורא, תכונת ההשפעה והאהבה. אנחנו לא מזדהים עם ההשפעה והאהבה, עם הגלובליות, עם הקשר הכללי, לא רוצים אותו. וכתוצאה מזה, אנחנו סובלים יותר ויותר.

לכן, במאמר "השלום", כותב לנו בעל הסולם על: "חיוב הזהירות בחוקי הטבע". ברור שהוא מתכוון במיוחד לטבע בדרגת ה"אדם", לבחינה ד'. אבל אנחנו יכולים ללמוד עליו על סמך הבחינות הקודמות: הדומם, הצומח והחי.

מתוך הכנה לשיעור על פי המאמר של בעל הסולם "השלום", 02.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להבין את חוקי הטבע
נזר" הבריאה, שאינו יודע את חוקיה
חוסר ידיעת חוקי הטבע אינו פוטר מערבות הדדית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest