דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לטובת הנשמה הכללית

לטובת הנשמה הכללית

מתוך שיעור הכנה לכנס בקרסנויארסק.

שאלה: אנחנו עוברים דרך שלבים שונים. קודם דיברנו על הצורך ללמוד מהמקורות הקבליים ועכשיו אתה מקדיש את תשומת הלב לשיטת החינוך האינטגרלי

תשובתי: אני לא מכחיש את מה שאמרתי פעם. אני רואה בזה שרשרת ההתקדמות שלנו לקראת בניית הכלי המשותף. אין כאן שום סתירות.

אני מגיע בבוקר לשיעור ואין לי שום מושג מה אנחנו עומדים ללמוד היום. לא ידוע לי מה הנושא, אני לא יודע שום דבר, זה לא משנה, כי בעקרון אנחנו לומדים את אותו הדבר. חוזרים כל הזמן על אותו החומר, על אף שנניח לרב"ש יש המון מאמרים שאנחנו מעולם לא פתחנו ולא קראנו, או ב"תלמוד עשר הספירות", ישנם כרכים שלמים שאנחנו עדיין לא למדנו. וכן הלאה.

אבל חוץ מהמאמרים של בעל הסולם ושל הרב"ש ישנם המון ספרי קבלה מעניינים שאנחנו גם לא נוגעים בהם. פשוט אין לנו זמן לזה, ולומר את האמת, אנחנו גם לא צריכים את זה. אנחנו צריכים לעבוד על ההשגה ולא בלימוד הסִפְרוּת הקבלית שנכתבה לפנינו, מפני שאי אפשר ללמוד את כולה. אלה הם עשרות ואפילו מאות ספרי מקור קבליים אמיתיים, אבל לא כל המקובלים ידעו להסביר בצורה הטובה את החומר, אף על פי שהיו בעלי השגה גדולים. וכדי להסביר את החומר בצורה מובנת, נדרשות תכונות שונות לחלוטין. אפילו משה דיבר על כך שהוא "כבד לשון" מפני שלא ידע להתבטא היטב.

לכן, למעשה, אנחנו לומדים רק את הדברים ההכרחיים. ובזה אני סומך על התלמידים שלי. הם בוחרים את החומר, מכתיבים את המבנה החיצוני של השיעור, אבל המילוי של השיעור מתקדם בכל זאת על פי קו מסוים. אז אין כאן שום טעות.

מתוך שיעור הכנה לכנס קרסנוירסק, 13.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כדי לא לקבל את "סם המוות"
פילוסופיה ריקה או מדע מעשי?
דרך כל המבוכים – אל אור האהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest