דף הבית / יחסים / לחץ בינלאומי מועיל להתקדמות הרוחנית

לחץ בינלאומי מועיל להתקדמות הרוחנית

שאלה: בית הדין הפלילי בהאג נתן אור ירוק לחקירת פשעי מלחמה נגד ישראל. ברוב קולות קבעו שופטי בית הדין הבינלאומי כי פלסטין היא מדינה חברה, מה שמאפשר להם לפתוח בחקירה על פשעי מלחמה של ישראל.

ההחלטה הזו עלולה להציב חברי ממשלה, קצינים וחיילים בפני הליכים פליליים ואף לעמוד מול צווי מעצר בינלאומיים. אם ניקח את זה רחוק יותר, האו"ם יכול להחליט שהוא מטיל עלינו סנקציות כלכליות, לבודד אותנו ואולי אפילו לשלוח כוחות צבאיים לכאן.

בן גוריון בזמנו אמר "או"ם שמום, לא חשוב מה יגיד העולם חשוב מה אנחנו היהודים נעשה". השאלה האם הגישה של בן גוריון להתעלם מהאו"ם ומכל הגופים הבינלאומיים ולהתרכז בעצמנו, עדיין נכונה?   האם היום צריכים להסתכל על הדברים אחרת?

תשובתי: בן גוריון צודק. השאלה היא האם יש לנו כוחות פנימיים והאם בעם יש הסכמה שכך עלינו להתייחס גם לעצמנו, גם לעולם, גם לחובתנו כלפי העם וכלפי העולם? אם אנחנו יודעים לסדר את עצמנו נכון, אז ודאי שלא אכפת לנו, לא האו"ם ולא כל הארגונים האלו.

שאלה: בשנים האחרונות אי אפשר להתעלם מכך שארצות הברית שמרה עלינו במועצת הביטחון של האו"ם ובכלל. עכשיו השלטון בארצות הברית התחלף, ומי יודע לאן זה ייקח אותנו. מה אתה חושב שצפוי למדינת ישראל במערכת היחסים המורכבת הזאת מול האו"ם, מול מועצת הביטחון?

תשובתי: אני חושב שזה לטובתנו. מפני שאז יכול להיות שיש לנו תקווה ללמוד שעלינו להשתנות, להיות אחראים על מה שקורה איתנו ועם כל העולם, אולי דווקא בגלל הלחץ הבינלאומי עלינו, ניקח את עצמנו סוף סוף בידיים ונבין מה תפקידנו בעולם ולמה העולם מתייחס אלינו באנטישמיות.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 8.2.2021

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest