דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחיות חיים אנושיים

לחיות חיים אנושיים

שאלה: מה זה אומר להתחבר עם אנשים אחרים, מה מפריע לי לעשות את זה ואיזה כוח יכול לתקן את הרע הזה בתוכי?

תשובתי: חכמת הקבלה אומרת שהגופים הביולוגיים שלנו יישארו בהמיים, וימשיכו להתקיים כמו כל שאר הבהמות. אבל בתוך האדם יש עוד מהות, ישות אנושית, התחלת הנשמה. בכל אחד מאיתנו יש חלק מזערי של הנשמה הזאת. החלק האנושי שבנו, זה העולם הפנימי שלנו, פסיכולוגיה, רצונות, מחשבות, שלא שייכות לקיום הגופי, אלא הם למעלה מהגוף. זה הרצון שלנו לגלות מה זה חיים, מה המטרה שלהם ולשם מה הגענו לעולם הזה, כלומר לענות על כל השאלות "הילדותיות" האלה.

אם אנחנו מתחילים להוציא ולהבדיל את החלקים האנושיים הללו שבתוכנו, ולחבר זה עם זה, אז נרכיב מערכת שנקראת "האדם הראשון", אדם. המערכת המקושרת הזאת, כבר הייתה קיימת. אבל אחר כך היא נשברה להמון חלקים, מה שנקרא "חטא עץ הדעת", ועכשיו אנחנו צריכים לחבר אותה בחזרה. 

אם ביחד נשחזר את המערכת הזאת, נתחיל לחקור אותה, נבין את העבודה שלה. כשאנחנו נראה את המארג המורכב של הקשרים בינינו, נבין את תוכנית הבריאה, את המטרה שלה. אנחנו עולים מעל הגופים שלנו בהרגשה, בהבנה ובהכרה שלנו, כשאנחנו מתחילים לדאוג יותר לנשמות שלנו, ולא לקיום הגופני. באופן כזה, אנחנו בונים את הנשמה הכללית שלנו ובתוכה מרגישים את המציאות החדשה, את העולם העליון, את גן העדן. וזוהי כל המטרה, במקום חיים בתוך הגוף השייך למדרגת חי ושחי כמו בהמה, אנחנו עולים למדרגה של האדם הראשון, אדם.

אם נחבר את כל החלקים האנושיים שלנו, נרגיש חיים אנושיים. הם שונים לחלוטין מהחיים הקודמים. כשאנחנו חיים חיים אנושיים, אנחנו מפסיקים להיות תלויים בגופים שלנו. הגוף יכול למות, ואילו האדם ימשיך לחיות במדרגה החדשה שלו. מטרת הקיום שלנו היא להעלות אותנו ממדרגה בהמית למדרגה אנושית, וזה ההבדל בין העולם הזה והעולם הבא.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 30.8.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest