דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחיות בגבולות שלך

לחיות בגבולות שלך

שאלה מה –  Facebook: אתה כל הזמן אומר שמקובל צריך להגביל את עצמו עד למינימום ההכרחי. אבל לכל אחד המינימום שונה. איך אפשר לקבוע את הגבול?

תשובתי: האדם בעצמו קובע את הגבול הזה, כאשר הוא מכוון את כל המחשבות והתכונות שלו לאיחוד עם אחרים ודרכם לאיחוד עם הבורא. עם זאת, טבעי הדבר ששאר הרצונות, הדחפים והאינטרסים הקטנים מתבטלים. למרות שאני מחשיב את עצמי למקובל וברוב זמני אני עוסק דווקא בזה, עליי לכתוב ולהסביר את חכמת הקבלה לבני האדם בכל מקרה. לכן אני שומע חדשות, רואה תכניות מדעיות פופולריות, כדי להעביר על סמך זה את ההרצאות והשיחות שלי. פרט לכך, אני אוהב בדיחות וסיפורי מעשיות טובים, מפני שזה מראה עד כמה על ידי השׂכל האדם יכול לסובב הכול ולגלות איחוד של ניגודים. בעיקרון, זה בדיוק מה שנמצא בבדיחה טובה.

שאלה: האם המינימום ההכרחי אינו מהווה שוויוניות מאולצת כדי שכולם יחיו באותה רמה?

תשובתי: לא. בשום פנים ואופן. העיקר לדאוג לכך שלאדם תהיה מטרה חשובה בחיים, ומה שהוא עושה יהיה כפוף לה וכל השאר יהיה משני. אז הכול יסתדר, יהפוך להיות טבעי. למדתי זאת מהמורה שלי, הוא אהב מאוד לטייל בפארק, לאכול טוב, ללכת לסאונה, לשחות בים. אבל זה היה כל כך משני בהשוואה לשיעורים הרוחניים שלו, לגובה שבו הוא נמצא, שהדבר התקבל כדבר נלווה. על האדם לקבוע ולהגדיר בדיוק את המטרה, ואז ההכרחיות תסתדר מעצמה.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן 30.1.2017 :

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest