דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחזק את העוגן של היחסים הרוחניים

לחזק את העוגן של היחסים הרוחניים

אם אני לומד בקבוצה של ההשכלה האינטגרלית, אז לא צריך לעניין אותי לא המין, לא האופי, לא המצב המשפחתי של האנשים בקבוצה. מעניינת אותי רק ההתעלות שלהם מעל עצמם, עד כמה אנחנו יכולים להתעלות יחד.

כאילו שהנשמות שלנו אחזו בידיים: ללא גופים, ללא מין, ללא כל מיני מעמסות משפחתיות. כאילו מ- 12 האנשים שלומדים בקבוצה יוצאת רוח, וכל 12 הרוחות עולות יחד למדרגה הבאה. כך הם בעיקרון רוצים לראות את עצמם.

מתוך הדיונים בקבוצת המיקוד אני רואה שנשים מבינות את זה יותר. אמנם הגברים צודקים מאותה נקודת המבט, שיכולות להופיע בעיות עם התכללות מהירה זה בזה. כאשר האנשים מתקרבים ברמה הרוחנית, זה טוב. אבל כאשר אחר כך הם חוזרים לרמה הגשמית הרגילה, אז התקרבות כזאת יכולה להביא לכל מיני קשרים לא רצויים. שום קשרים אחרים בקבוצה, חוץ מקשרים רוחניים, אינם רצויים.

אני בשום פנים ואופן לא רוצה לאסור שום דבר. אני פשוט אומר לכם, שלמען השגת האיזון, החיבור, השילוב הרוחני הכללי המשותף, אסור לנו בשום פנים ואופן להטיל אפילו עוגן קטן בתוך היחסים הגשמיים שלנו, אנחנו צריכים להתנתק מהם לחלוטין.

אנחנו צריכים להבין, שאדם שמתחיל עכשיו לגדול מאיתנו, זה אדם. ולידו קיים הגוף שלנו, כמו כלבלב או חתול, שצריך לתת לו את מה שנחוץ לו. וכאשר אתה נותן ל"בהמה" שלך את מה שהיא באמת צריכה, לא פחות ולא יותר, אז זה בשבילו הכי נכון ובריא. תן לה את המנה הדרושה ויותר אל תחשוב עליה. ואת כל השאר תעלה ותחבר למעלה, את האדם שבך.

לכן רצוי למעשה לא לדעת כלום זה על זה, וכל הזמן להשתוקק למעלה. באותה המידה שבה אנחנו נברר בקבוצה את הבעיות שלנו שצצות בבית, במשפחה, עם הילדים, אנחנו נכיר זה את זה. אבל זה יתגלה אצלנו כמו גישה לעלייה. כלומר אני מדבר על כך שהבעל אצלי הוא כזה והילדים מתנהגים כך, שהאישה לא נותנת לי ללכת ללמוד וכולי. את כל זה אני מביע דווקא כדי שהקבוצה תעזור לי לפתור את הבעיה ברמה הגשמית ולעלות ממנה גבוה יותר לדרגה האנושית הבאה. במקרה כזה זה הכרחי.

חוץ מזה, אנחנו בינתיים זקוקים לנתונים אמפיריים רבים, שבהתאם להם נסיק מסקנות, והחיים ילמדו אותנו.

מתוך תוכנית מס' 19 על החינוך האינטגרלי, 01.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
גדלות הרצונות הרוחניים
להתעלות מעל להבדלים הגשמיים
הסתגלות להשקפת עולם חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest