דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לחבר את הכול לאחד

לחבר את הכול לאחד

המטרה שלי היא לגלות תמיד עד כמה אינני מסוגל לחבר את הכול יחד ל"איש אחד בלב אחד", ולדרוש את התורה, שהמאור שבה מחזיר למוטב. האור הזה מגיע מהמקור של ע"ב-ס"ג (חכמה ובינה יחד).

הרי לא ניתן להשיג את הכתר בפני עצמו, אלא רק דרך הפעולות שלו באור החכמה ובאור החסדים. וכל זה מתגלה בתוך זו"ן – בנברא השבור והמחולק. כך אנחנו מתקנים את עצמנו בכל פעם.

לכן נאמר שקודם כל יהיה תיקון העולם, ורק לאחר מכן – גמר התיקון. הרי "עולם" פירושו "העלמה", פירוד. האור האחד, שמחבר את הכול יחד ומנהל את הכול מתוך המקור העליון האחד, מבצע קודם כל את התיקון ומחבר יחד את כל מה שאני מרגיש בהרגשת המציאות שלי.

ולאחר מכן, ככל שהקטבים המנוגדים הללו הפוכים יותר ומפוזרים בתוך התפיסה שלי, וככל שמשכתי את המאור המחזיר למוטב, שמחבר את הכול לאחד על פני כל ההבדלים – כך אני מגלה את עוצמת הכלי/הרצון הרוחני שלי, בהתאם לפער הזה בין הפירוד לאיחוד.

בכלי הזה אני מרגיש את עוצמת האור שמתגלה כנפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה – תלוי בפער בין הרצונות הנפרדים והשבורים, שמחוברים על ידי האור מעל עצמם, בכוונה האחת הכללית להשתמש בעצמם על מנת להשפיע.

מכאן מתברר מה זה "על מנת להשפיע". זה אומר שאני יכול להתחבר עם מישהו בפעולה אחת, במטרה אחת.

בצורה אגואיסטית לא ניתן לפעול יחד במטרה אחת. הרי כל אחד פועל עבור עצמו, ממלא את רצונו הפרטי. לכן, בתוך האגו לא יכול להתקיים המושג "אחד", אלא רק המושג "רבים".

ואם מדובר על "אחד", שפירושו חיבור לשלם אחד, חזרה אל האחד, אל גילוי האחד (כי הרי למעשה אין עוד מלבדו, וכל העולמות הם "העלמות") – אז המושג הזה קיים רק מחוץ לרצון האגואיסטי, כלומר, בתוך הרצונות של האחרים, כדי לחבר את כולם לאותו ה"אחד", באמצעות הכוונה של כולם להשפיע.

מתוך התמונה הזאת נעשה ברור, שרק בהשפעה מצליחים להגיע לפעולות משותפות ולתוצאה אחת מתוך הפעולות הרבות. זה בלתי אפשרי בקבלה האגואיסטית, אלא רק אם אנחנו יוצאים מתוך האגואיזם שלנו החוצה, אל המטרה המשותפת, מחוץ לאינטרסים האגואיסטיים הפרטיים שלנו.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מתוך הספר "שמעתי", 27.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פסגת ההשגה – באין-סוף
השלבים של סולם האיחוד
מאור הנפש ועד אור היחידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest