דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לזרז את ההתפתחות הרוחנית

לזרז את ההתפתחות הרוחנית

שאלה: כיצד להפוך את העבודה הרוחנית הקשה לעבודה רצויה?

תשובתי: זה מתרחש בהדרגה, במשך שנים רבות, בהשפעת האור המקיף המחזיר למוטב. עוד בתחילת הדרך שלי כאשר התחלתי ללמוד אצל רב"ש, הוא סיפר לי כיצד בעל הסולם מצא את חכמת הקבלה.

באחת הפעמים שבעל הסולם הגיע למורה שלו שגר בפורסוב, עיירה קטנה ליד ורשה, המורה לא היה בביתו ובעל הסולם החל לבחון את הספרים במשרדו. הוא נתקל בספר שלא הכיר, החל לעיין בו וגילה שמדובר בספר על העולם הרוחני. הספר נקרא "עץ החיים" שכתב האר"י. בעל הסולם נדהם שכל זה כתוב, שכל זה ישנו!

לפתע נכנס המורה למשרד ואמר: "תחזיר את הספר למקום, הוא לא בשבילך". בעל הסולם החזיר את הספר, אבל כבר ידע מה לחפש. למחרת הוא רכש את הספר והחל ללמוד בו. הרב"ש הוסיף אז משפט שזיעזע אותי: "אבל אבא שלי לא ידע שיידרשו לו 30 שנים כדי להשיג את מה שכתוב בספר הזה". אני זוכר איך תפסתי אותו בשרוול והתפלאתי, 30 שנים?! הייתי אז בן 33 – 34.

בזמננו אמנם לא לוקח כל כך הרבה זמן בשל זירוז ההתפתחות, אבל בכל זאת, כדי להשיג את מה שכתוב בחכמת הקבלה ולראות את כל התמונה בשלמותה נדרשות לפחות 20 שנים. למרות זאת אני לא רואה שכך הדבר, אבל 30 שנים זה כבר די ריאלי.

הסיבה היא שהאור שמחזיר את האדם למוטב ומגלה לו את הבורא פועל בהדרגה. בעיקרון הוא פועל במהירות קוסמית מדהימה, אבל בהתאם עלינו להתגבר על מרחקים קוסמיים זהים. לא מדובר על מרחקים שנמדדים בעולם שלנו במיליארדי קילומטרים, אלא על הרבה יותר!

האור עובד בתוכנו בקביעות, ובמידה שבה אני מחבר את הרצון שלי, אני  מזרז את השפעת האור עליי. אבל זו בכל זאת כמות עצומה של תיקונים קטנטנים שמתרחשים בכל שנייה, ולכן בלית ברירה עלינו להיות סבלניים. אם לאדם יש רצון להשיג את הרוחניות, עליו לפתח אותו. אם אין לו רצון, עליו להתקרב למקורות כדי שבכל זאת, יוכל להשתתף בזה באופן כלשהו.

אני  כתלמיד הייתי בוחר נישה שבה אוכל להשקיע. לא כל אחד מאיתנו יכול לעסוק בהשפעה מירבית בחכמת הקבלה, אבל הוא יכול לעסוק בהפצה, בהדפסה, בבדיקה, בעבודה בארכיון וכדומה. זה מאוד עוזר ומזרז את הזמן. אחרת זה כמובן לוקח לאנושות זמן רב. אם לא אנחנו והתקופה שאנחנו עוברים, האנושות הייתה נשארת כבימי קדם ולמעשה לא היה משתנה דבר. אם השינויים היו מתרחשים בדרך טבעית, ללא האור שמשפיע על כל האנושות ועל כל הטבע, ההתפתחות הייתה איטית מאוד. בני האדם היו חיים כמו בימי הביניים, ללא שינוי.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest