דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לומר "לא" לשואה חדשה

לומר "לא" לשואה חדשה

Laitman_2011-06-10_2428_w.jpg

שאלה: יוצא כך, שהקבוצה שלנו יכולה על ידי הפעילות שלה עכשיו לעזור לעולם למנוע שואה חדשה?

תשובה: בוודאי! דווקא על זה אני כל הזמן מדבר – לשם כך אנחנו קיימים. אם ישראל מחליטים שהפנימיות חשובה יותר בשבילם מאשר החיצוניות, הכול בידינו. כלומר, הפנימיות, ההשפעה, חייבת להיות הערך העליון, יקרה יותר מהקבלה, במילים אחרות, האמונה היא מעל הדעת.

heb_o_rav_yom-hashoah_2014-04-28_lesson_pic12

אם אנחנו נסדר את ישראל בצורה כזאת (1-2), לא צריך יותר שום דבר. כל השאר יסתדר בעצמו. לא צריך להסתכל על העולם – הוא יהיה העתקה של מה שקורה אצלנו.

אך כיום, לא הקבוצות שלנו, ולא החיצוניות של ישראל, כלומר, עם ישראל, אינם מחוברים בצורה ראויה. וצריך גם לקחת בחשבון שבחיצוניות של ישראל יש עוד חלק אחד שנקרא "ערב רב". כל החלקים הללו צריך להסתדר בצורה נכונה, מלמעלה למטה.

ישראל אשמים בזה, ורק הם יכולים לתקן את הכול. הבעיה היא שכאשר אנחנו נזכרים במה שקרה, עלינו להסיק מסקנות נכונות ולהתחיל לפעול כדי שזה לעולם לא יחזור. אבל אנחנו לא עושים זאת.

ולכן מגיע יום הזיכרון לשואה, והחיים ממשכים כמו קודם. וזה שאנחנו הולכים ומתקדמים לאותו המצב, לא מדאיג את אף אחד. אנשים אינם מבינים את הקשר בין זה לזה.

ישראל כל הזמן נלחמת על התדמית שלה. אבל בשביל מה להתייחס לזה, אם אנחנו על ידי המצב הפנימי שלנו קובעים את כל מה שיקרה בחוץ. מיליארדים נשפכים כדי ליצור לעצמינו שם טוב בעולם. אבל זה לא יקרה אף פעם. לעומת זאת, אם אנחנו נעשה את מה שצריך כדי להתאחד, כל העולם ירגיש את זה מבפנים, יקבל את הידע הזה יחד עם האור, ויבין שמשהו טוב קרה.

ואנשים יבינו שזה בא דרכינו. הם ירימו אותנו על כתפיהם, כמו שכתבו הנביאים, כדי להביא אותנו לכלי הקדוש של הנשמה הכללית. העולם מוכן לזה. הבעיה היא שלפנינו עם ישראל, עם קשה עורף, כפי שהוא נקרא בתורה. אבל אנחנו חייבים לבצע עליו את העבודה שלנו.

יום כזה הוא הזמן המתאים ביותר לספר על כך לכל העם. הכול תלוי בישראל. העם הזה סבל מצרות רבות במשך כל הדורות. אבל אם האדם מתעמק בחכמת הקבלה ורואה את תכנית הבריאה, הוא לא יוכל להאשים את ההנהגה העליונה בשום דבר. הוא משתכנע שהיא תמיד טובה ומטיבה.

לא ניתן לעשות שום דבר כנגד זה שהכול נעשה במטרה יחידה – להביא אותנו לשלמות. אם יש לנו ילד, אנחנו יכולים לפנק אותו בכל דרך ולהיענות לכל הרצונות שלו. אבל כל אחד יודע שהוא יגדל פרא אדם. לכן, אין ברירה, חייבים לקחת אותו יחד עם כל הטבע האגואיסטי שלו בידיים חזקות ולחנך אותו, ואז הוא יגדל אדם טוב.

מתוך שיעור בנושא "יום הזיכרון לשואה ולגבורה", 28.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
החלום של בעל הסולם
ישראל בדרום אמריקה
השואה: הסיבות והכוחות המניעים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest