דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / לוח השנה זה לוח הזמנים של החיים שלנו

לוח השנה זה לוח הזמנים של החיים שלנו

שאלה: מה זה ראש השנה עבור מקובל?

תשובתי: ראש השנה, זו התחלה חדשה. "שנה" בעברית מסמלת את המילה "לשנן" (לחזור). חזרה של ארבע עונות השנה, שמתחלפות תוך כדי סיבוב אחד של כדור הארץ סביב השמש ושאר המחזורים בלוח השנה מבוססים על 10 ספירות של הפרצוף הרוחני והחלוקה שלהן.

למשל, 4 בחינות של הפרצוף, שמוכפלות ב – 3 קווים הם 12, לכן השנה מתחלקת ל – 12 חודשים, היממה מתחלקת ל – 12 שעות של יום (אור חסדים) ו – 12 שעות של לילה (אור חכמה). חלוקה ל – 6 חלקים של זעיר אנפין שמוכפלים ב – 10, שווים ל – 60. לכן יש לנו 60 שניות בדקה ו – 60 דקות בשעה. כמו כן, יש שנה מעוברת שבה יש 13 חודשים, ושנה מיוחדת השנה השביעית, ועוד שנה מיוחדת, שנת היובל, שנה ה – 50. הכל בנוי על התאמה בין פאזות של השמש, הירח וכדור הארץ והשינויים ההדדיים שלהם.

לוח השנה, הוא לוח הזמנים של החיים שלנו. מדידה רק לפי השמש או רק לפי הירח אינה משקפת את כל האירועים הייחודיים של הקיום שלנו, של המסגרות שלו, והיא לא מסדרת באופן מדויק את גרף את החיים שלנו. לכן, אם לוח השנה הנוצרי בנוי לפי המחזור של השמש, ולוח השנה המוסלמי, בנוי לפי המחזור של הירח, אז לוח השנה היהודי בנוי גם מהשילוב ביניהם וגם לפי סיבובי כדור הארץ.

שלושת הסוגים השונים של לוח השנה תואמים לשלושת הקווים: שמאל, ימין ואמצעי. קו שמאל, זהו לוח השנה הנוצרי, קו ימין, זהו לוח השנה המוסלמי, וקו אמצעי, זה לוח השנה היהודי, שכולל בתוכו גם את השמש, גם את הירח וגם את כדור הארץ. לכן לוח השנה היהודי הוא המדויק ביותר. הוא חושב לפני אלפי שנים עוד בבבל העתיקה, ואחר כך נבדק ואושר לפני 2200 שנה על ידי הרב יהודה הנשיא. מאז הוא אף פעם לא שונה. כלומר חגי ישראל אף פעם לא עוברים מקיץ לחורף או להיפך, כפי שקורה אצל המוסלמים. כמו כן לא קיימת בעיה עם השנים, כמו אצל הנוצרים. בלוח השנה היהודי נשמר הקו האמצעי, שהוא תמיד יציב.

באופן כזה, הכול מתרחש בהתאם לחלוקה לעשר ספירות: כתר, חכמה, בינה, זעיר אנפין (כולל בתוכו 6 ספירות) ומלכות. כך זה מסודר גם בטבע בהתאם לכוכבי לכת וכך הכול עובד.

מתוך שיעור וירטואלי, 30.12.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest