להתקרב זה לזה

laitman_2010-12-28_0906_us-70.jpg

כשהאדם כבר מבין שהוא חייב לבקש מהאור שינויים – כל הקושי הוא לתאר לעצמו אלו שינויים לבקש. לכן מעבירים אותו דרך מצבים שונים, כדי שהוא יוכל להבין מה פירוש הדבר "לטובת עצמו", לפי רצונו האגואיסטי: לטובת מצב-הרוח הנעים, לטובת המילוי. ובדיוק למעלה מכל החשבונות האלו אנחנו צריכים לרצות לפעול בצורה הפוכה: להעדיף שהאגו יסבול, ובלבד שלמעלה מהאגו הזה ייבנה היחס לאור, לבורא, "על מנת להשפיע".

וכל המצבים שהוא היה מוכרח לעבור היו נחוצים בדיוק כדי לעזור לו לקבוע את היחס הזה אל האור. ואז הוא מבין שעל אף שהכול מגיע מהאור והרצון אינו מתעורר, אינו משתנה ובכלל אינו קיים ללא ההשפעה והתמיכה שלו, אך יש אפשרות מצד הרצון לעורר את האור. הפעולה הזאת נקראת "אתערותא דלתתא".

זה אפשרי רק בתנאי שהרצון מבין את עצמו בצורה מדויקת, את כל האגואיסטיות שלו. הוא מוכרח לבקש את ההיפך הגמור: שהאור ייתן לו את הכוח החדש שמאפשר להתעלות מעל עצמו, לדרוך על הרצון האישי שלו, לרמוס אותו, להקפיא אותו, ומעליו לבנות את פעולת ההשפעה. אם נוכל לבקש בצורה כזאת, זה ייקרא "אתערותא דלתתא".

ואז נבקש מהאור תוספת שנקראת "אתערותא דלעילא", והאור ייתן לנו לפי בקשתנו את היכולת להתעלות מעל האגו שלנו ולפעול כנגד הרצון האגואיסטי שלנו. כך האדם מתחיל לבנות את הכלי הרוחני שלו.

בכל פעם מעוררים בו רצון חדש, שבוער בו, אינו נותן לו מנוח, ודורש להתמלא בצורה אגואיסטית, על חשבון הזולת. האדם מתחיל לברר את היחס הנכון לרצון שלו, כשהוא מבין שעליו לנעול אותו ולא לתת לו לפרוץ, כדי לבנות מעליו מסך וכוונה על מנת להשפיע, שמאפשרים לו להשתמש באותו הרצון בצורה הפוכה.

וכשהוא רואה שהוא אינו מסוגל לזה לחלוטין, ורק הבורא יכול לעזור לו, הוא מגיע לבקשה שנקראת "אתערותא דלתתא", מ"ן. ואם הוא מבקש נכון, הוא מקבל מלמעלה תשובה, מ"ד, ומתחבר בפעולה המשותפת עם האור. מעכשיו כבר יש לאדם ניסיון בבניית היחסים בינו לבין הבורא.

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 03.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שלושת חלקי האנושות
הטוב צריך להתגלות
לעורר את האדמה הקפואה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest