דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתקדם ביחד או לסבול לבד

להתקדם ביחד או לסבול לבד

Laitman_2012-02-24_0993_w.jpg

שאלה: כיצד אדם שהתייאש מהחיים שלו, יכול לדעת שקיימת באיזשהו מקום חכמת הקבלה ואנשים שיכולים לעזור לו?

תשובתי: האור יביא אותו, יסדר לו הזדמנות כזאת, כפי שהוא הביא אותך לשיעור. כל אחד מקבל הזדמנות כזאת, אבל אחרי זה עליו בעצמו להשקיע מאמץ. רק במקרה כזה הוא ימשיך להתקדם.

ההבדל בין ההתקדמות ב"דרך ייסורים" להתקדמות ב"דרך האור" הוא במהירות ובנוחות. על ידי דבקות של האדם לקבוצה, הוא מתחיל לקבל אור הרבה יותר גדול מאשר לבד.

עליי לעבור מצבים מסוימים ואני יכול לעבור אותם בעזרת אור גדול או בעזרת קרן קטנה. ההבדל הוא, שבמקרה הראשון אני נמצא בתוך הקבוצה. ולכן, האור מגיע לקבוצה ודרכה הוא מאיר עליי. בצורה כזאת אני מקבל את הרצון הכללי, את ה"כלי" הענק. ה"רשימו" שלי הוא ה"רשימו" הכללי, כי אני מתקדם יחד עם כולם. תארו לעצמכם איזו התקדמות מהירה יכולה להיות לי.

או שאני יכול להישאר עם הרצון הפרטי שלי ולהישאר בלי כלום, חוץ מנקודה אחת. והאור שמאיר לאדם הפרטי הוא אור ייסורים ולא האור שמקדם אותו. הרי האדם לא השתוקק לקשר עם האחרים, כלומר, לא התכוון לבטל את האגו שלו.

אני נמצא באחד משני המצבים, במצב שאני נמצא האור לוחץ עליי מלמטה על ידי הייסורים, או שאני בעצמי נמשך קדימה לקבוצה, לחיבור, משקיע יגיעה. המאמץ שלי הוא גורם נאמן ואז כתוצאה מזה מגיע אליי האור שאני משכתי אותו. "אני מעורר את השחר". כלומר, אני הוא הראשון. ובמקרה הראשון האור חייב אותי, לכן, הוא הורגש כייסורים מפני שפעל נגד רצוני.

זה כל ההבדל. או שאנחנו בעצמנו רצים קדימה או שדוחפים אותנו מאחור על ידי המכות. ההבדל הוא במהירות, בנעימות או בחוסר נעימות הדרך.

מתוך שיעור על פי המאמר "סוד העיבור – לידה", 02.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בית-ספר ליחידי סגולה
הגיע הזמן להאיץ
אני, הסביבה שלי והאור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest