דף הבית / המשבר ופתרונו / להתפקח, ולא להיות קיימים מכוח האינרציה!

להתפקח, ולא להיות קיימים מכוח האינרציה!

שאלה: קיימת תיאוריה, שלפיה ניתן לצמצם את אוכלוסיית כדור הארץ עד ל- 500 אלף בני אדם ואז כביכול הכול יתיישר. איך זה יכול לקרות?

תשובתי: צמצום האוכלוסייה יכול לקרות איך שרוצים: באמצעות אמצעים ביולוגיים (וירוסים, חיסונים, וכולי) או כתוצאה משימוש בנשק גרעיני, שהיום נמצא אצל כולם, כמו מקל אצל פרא אדם.

עם זאת, השמדה מלאה של האנושות, אינה באה בחשבון, מפני שזה נוגד את חוקי הטבע. אנחנו נמצאים במסגרת של מבנה והיררכיה מאורגנים באופן מדויק, לא אנושית, אלא טבעית: מטרה שנקבעה ותוכנית שפועלת.

הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשלב הנוכחי, זה ללמוד מהטבע, בכך שמגלים את התוכנית שלו. אז אנחנו נרגיש את עצמנו טוב יותר ונתפתח בהרמוניה איתו.

העניין הוא, שהחוק העיקרי והכי בסיסי של הטבע, זה חוק השתוות הצורה איתו. השתוות! אם אני שווה לאיזה שהוא חוק או תופעה ואין לי איתו שום קונפליקט, אז אני בזה עובר לספירה יותר מבורכת, למצב יותר מבורך.

לכן, מה שנחוץ לנו עתה, זה ללמוד ולחקור את הטבע. אֵילו גילויים מתגלים בו? לֵמה מובילה אותנו האינטגרליות, הקשר ההדדי של כולם עם כולם? בשביל מה מתפתחים הרצונות שלנו? אֵילו דרישות יש לבני אדם ולמה הם משתנות באופן כזה? איך ולֵמה דוחף אותנו הטבע האגואיסטי הקודם? איך הטבע רוצה לראות אותנו לפי חוק האינטגרליות, לפי חוק ההשתוות? לֵמה אנחנו צריכים להשתוקק?

אם אנחנו נלמד את כל זה, אז נגיע למסקנה שאנחנו חייבים להיפטר מהאגו שלנו. בנושא זה יש כבר המון מחקרים, ועורכים אותם לא סתם אנשים טובים עם כוונות טובות, אלא חוקרים נוקשים שגילו את הידע הזה מתוך מחקרים ומבינים שאי אפשר ללכת בדרך אחרת.

לכן אנחנו צריכים ליצור שיטה אינטגרלית, מערכת של חינוך אינטגרלי. ואת כל בני האדם, התלמידים והסטודנטים, הזקנים והמובטלים, העובדים ועקרות הבית, להעביר דרך המערכת הזאת. אנחנו לא צריכים לחשוב שבעתיד האנושות תישאר ללא עבודה. היא כל הזמן תעסוק בשכלול עצמי, וזו תהיה העבודה שלה.

היום בשוק העבודה משתחררים מיליוני בני אדם, אז בואו נמשוך אותם ללימודים. הם חייבים ללמוד, להיבחן! עברת את המבחן החודשי, תקבל מלגה. אל תקראו לזה דמי אבטלה, זו מלגה! אתה לומד, ובזה אתה משקיע השקעה גדולה באנושות, זוהי העבודה שלך.

בזה האדם משתנה פנימית. הוא נכנס לתוך מערכת שמלמדת אותו מה זה הטבע, ההיסטוריה והתפתחות שלו, היסטוריית התפתחות האדם, הפסיכולוגיה של האדם והחברה, כלומר, איך אנחנו חוקרים את הטבע מתוכנו. לאדם ניתנים כל ה"כלים", כדי שהוא בחיים האלה יראה ולא יתקיים מתוך אינרציה: עבודה – משפחה, עבודה – משפחה, וזה הכול.

בסופו של דבר, האדם צריך להבין שהוא מהווה חלק מאותה מערכת גדולה, ואם הוא נמצא בתוכה באיזון, אז הוא רוכש שלמות, הרמוניה, הרגשה של חיים מושלמים אין סופיים. אין סופיים! הוא יוצא מהמסגרות של הגוף הבהמי.

מתוך התוכנית "דרך הזמן", 17.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לא לכופף את הטבע תחתיי, אלא להתאים את עצמי לטבע
לא אבטלה, אלא התפנות לעבודה האמיתית
בניגוד ליצר האגואיסטי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest