דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתעלות מעל עצמך

להתעלות מעל עצמך

שאלה: איך אפשר לשכנע את השׂכל שלנו במה שהלב רוצה להאמין?

תשובתי: צריך להתנתק גם מהלב וגם מהשׂכל. אי אפשר לחיות לא לפי הלב ולא לפי השׂכל, מפני ששניהם אגואיסטיים גרידא. הם מסובבים אותנו סביב האצבע, כל הזמן מבלבלים. הדבר היחיד שאפשר לעשות, זה להתמסר לכוח העליון, כדי שיעבוד עלינו ויָקנה לנו צורה נכונה. לשם כך יש לנו צורך בקבוצה קטנה שמורכבת מעשרה אנשים, שבתוכה אנחנו מקושרים זה עם זה ומשתדלים להתחבר מעל לאגואיזם שלנו. אז אני מתמסר לתכונות של הקבוצה הזאת וכך כל אחד מאיתנו.

באופן כזה אנחנו מעצבים במיני קבוצה זו כוח חיובי שנמצא סביבנו בכל הבריאה ואנחנו אוספים, כמו במעבדה, דגימה, ומושכים את הכוח החיובי הכללי של הטבע, וכשאנחנו מרגישים את פעולתו, אנחנו מתאחדים בינינו, אנחנו ניזונים ממנו, והפעולות שלנו נעשות טובות יותר.

שאלה: האם אפשר לומר שהכול ניתן מלמעלה, ועלינו להתמסר לתהליך הזה? היום כמות עצומה של בני אדם חולים, כיצד עליהם להתייחס בצורה נכונה למתרחש?

תשובתי: כדי לתפוס ולקבל בצורה נכונה את היחס של הטבע כלפינו ולהיות אובייקטיבי, בלתי תלוי בתכונות הבהמיות שלנו, אנחנו בכל זאת צריכים להתעלות מעל עצמנו. זה אומר, לעשות על עצמנו מה שנקרא "צמצום" של האגואיזם שלנו. את זה מלמדת חכמת הקבלה.

כאשר אתה נמצא לפחות בדרגת אפס, כלומר עדיין לא סיגלת לעצמך את הדרגה האלטרואיסטית הבאה, אבל בכל זאת כבר מתעלה מעל לאגואיזם, אז אתה יכול לתפוס ולקבל בצורה נכונה את פעולות הטבע ביחס אליך. באופן כזה אתה יכול ללמד את זה את הילדים שלך, את המשפחה והקרובים.

מתוך תוכנית טלוויזיה "מפגשים עם חכמת הקבלה. ויקטוריה בוניה", 29.03.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest