דף הבית / אהבה / להתעלות מעל השנאה

להתעלות מעל השנאה

שאלה: מה זה אומר להתחבר מעל השנאה?  

תשובתי: קודם כל עליך לברר אם אתה שונא את עצמך או לא, ושהמטרה שלך להגיע לשנאה עצמית ואהבת הזולת. אם אתה מגיע לזה או מתקרב לזה, אז אתה בדרך נכונה.

ערה: באופן טבעי אני לא שונא את עצמי, אני שונא את הזולת.

תגובתי: זו הבעיה, כי אתה לא רואה את העולם בצורה נכונה. לכן עלינו ללמוד מה זה נקרא לראות את העולם בצורה נכונה, לראות את העולם כמו שהבורא מסתכל עליו, כך נוכל להתקדם ולהגיע למצב שנוכל לבנות את העולם כעולם טוב.

שאלה: לא הבנתי למה זה טוב לשנוא את עצמי?

תשובתי: את עצמי הכוונה את האגו שלי, את הרצון לקבל שלי שתמיד מעורר אותי להיות נגד כולם, את התכונה הזאת עליי לשנוא.

שאלה: אז מה זה נקרא להתחבר עם השנוא?

תשובתי: הבורא ברא את השנאה בינינו, ובמיוחד בין היהודים, ואפילו בין כל יהודי לעצמו, וככל שאנחנו מתפתחים במהלך הדורות, האגו שלנו גדל יותר ויותר ואנחנו מגיעים למצבים שאנחנו לא יכולים לסבול זה את זה. עד שנגיע למלחמת אחים שנהרוג זה את זה, ואז השכנים שלנו, יקומו עלינו ויסיימו את העבודה.

שאלה: איך אנחנו נתחבר מעל השנאה הזו?

תשובתי: "על כל פשעים תכסה אהבה". אנחנו נמצאים תחת חוקי הטבע, ולפי החוקים האלה עלינו ללמוד איך נוכל לחיות עם השנאה הטבעית שהבורא ברא בנו, ולמעלה ממנה להתחבר ולחיות באהבה על-טבעית בינינו. אנחנו חייבים להיות בשניהם, גם בשנאה וגם באהבה, וכל הזמן השנאה תגדל ואנחנו נפתח אהבה מעליה, וכך הלאה עוד ועוד. עד שנגיע למצב הגבוה ביותר, של השנאה הכי גדולה והאהבה הכי גדולה, וזה נקרא "גמר התיקון".

 

מתוך ישיבת כתבים, 31.7.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest