דף הבית / חינוך, ילדים / להתעלות מעל האגו שלי

להתעלות מעל האגו שלי

Laitman_2010-11-10_3207_us.jpg

שאלה: מה היא פעולת ההתעלות מעל האגו? האם זה תהליך מחשבתי או הכללה של כוונה מסוימת? מה זה?

תשובתי: אתם יכולים לנסות לגלות את המהות שלכם באופן עצמאי או בעזרת הפסיכולוגים. פשוט לפתוח את עצמכם, אם אפשר לומר כך, לנתח, לפרוס את המהות שלכם לפניכם בכל התכונות, הרצונות, והמחשבות. התכונות האלה ניתנות לנו על ידי הטבע, הרצונות מעוצבים על ידי הסביבה, והמחשבות מעוצבות כדי לבצע, להגשים, את הרצונות האלה, להשיג את הרצוי. כך אנחנו בנויים.

כשאתם רואים בפניכם את כל התמונה של העולם הפסיכולוגי הפנימי שלכם, אתם יכולים להתייחס אליה כאילו זה לא אתם, ולעבוד על עצמכם.

אם בנוסף אתם מתחברים למטרה מיוחדת שאתם רוצים ומסוגלים להשיג, ומתחילים לעבוד בצורה נכונה עם הנתונים הפנימיים, התכונות שקיבלתם מהוריכם או אבותיכם, לעבוד עם הרצונות שקיבלתם מהסביבה בתהליך החינוך, ועם המחשבות, כיצד להגשים את התכונות והרצונות האלה בצורה מקסימלית, אם אתם רואים בפניכם איזושהי מטרה רצינית, גדולה, אדירה, אז אתם יכולים להתחיל לעבוד עם הנתונים שלכם כדי להגיע למטרה הזאת.

החברה שסובבת אתכם תומכת במטרה הזאת. אתם יכולים בעזרת החברה, בעזרת הגינוי או ההסכמה שלה, בעזרת מה שנקרא, המילוי, הכוחות והאנרגיה שמקבלים ממנה, להתחיל לעבוד עם זה. והחברה הזאת באופן תמידי תראה לכם את הכיוון המדויק למטרה, כי המטרה טמונה בתוך החברה עצמה בכניסתכם פנימה לתוך החברה הזו כאלמנט אורגני.

במקרה זה אתם מתעלים מעל עצמכם ומסתכלים על עצמכם מהצד – מצד החברה הזאת, מצד המטרה הזאת. כמובן, מתחילים לשנות את עצמכם בצורה אובייקטיבית ונכונה, ולא מה אתם מרגישים ברצונות, במחשבות, בתכונות האגואיסטיות שלכם. הבדיקה העיקרית היא בכך שאתם מתחברים לחברה בצורה אינטגרלית ומתקרבים יותר למטרה.

אם זה כך, לא משנה לכם מה אתם עושים עם עצמכם. זה נקרא "להתעלות".

אדם חייב להגיע למטרה הזאת, לרמה הזאת לבד. וזאת מכיוון שכל אחד מאיתנו חייב להגיע לאינטראקציה אינטגרלית עם האחרים, ובכך להשתמש בכל המשאבים הפנימיים והחיצוניים של החברה ושלכם. אבל הוא בעצמו צריך להשתנות, ולא סתם להפיץ את השיטה הזאת.

מתוך שיחה מס' 7 על החינוך האינטגרלי, 14.12.11

ידיעות קודמות בנושא:
אלטרואיסטים ארציים ואגואיסטים רוחניים
"כותונת" אלטרואיסטית לאגו
הרוע המלובש בטוב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest