דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתכלל במערכת אינטגרלית

להתכלל במערכת אינטגרלית

שאלה: כאשר אדם מעניק לי שירות, דרך השירות אני יכול להרגיש את היחס הרגשי והמוסרי שלו כלפי. ואם אני מקבל מוצר שיוצר על ידי אנשים שאותם אינני רואה ולא מכיר, האם אני יכול להרגיש אותם?

תשובתי: זה תלוי בהסכמה שלך. צריכה להיות תכנית ברורה, הַכְוונה ברורה, הסכמה חברתית ברורה בחברה, שאנשים יכולים לייצר רק מה שנחוץ להם ובזה לספק את כולם. לכן צריכים להיות מקומות משותפים לייצור מוצרי מזון הכרחיים, ביגוד, מכוניות וכולי.

אבל עיקר הזמן יופנה ללימוד הדדי, לגילוי הכוחות הפנימיים של המערכת האינטגרלית בטבע בקשר נכון בינינו. זה יעזור לנו ליצור את המערכת האינטגרלית שלנו, של יחסים כלל אנושיים, בדומה לטבע. ואז נתחיל להיקרא "אדם" מהמילה "דומה לטבע".

שאלה: מנקודת מבטם של חוקי הטבע האם עדיף לעבוד למען עצמי, למען בעל הבית או למען המדינה?

תשובתי: מנקודת מבטה של חכמת הקבלה, זה לא משנה למען מי תעבוד. מפני שגם האדם, גם החברה, גם המדינה, וגם כל כדור הארץ ובכלל כל הטבע מהווים מערכת אינטגרלית אחת. עלינו להתכלל במערכת הזאת, תחילה באופן הכרחי, ואחר כך מרצוננו החופשי, לפי הרצון, באהבה. קיימים שלבים של ההתכללות שלנו לתוך המערכת הכללית. אבל כולם מתחילים מאהבת הזולת ועד לאהבה הכוללת כלפי כל הטבע, כלפי כל המערכת של קשר אינטגרלי.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 04.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest