דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להתגונן מפני עצמי בתוך הקבוצה

להתגונן מפני עצמי בתוך הקבוצה

כנס סנט פטרבורג, שיעור מס' 3

שאלה: אם אני עושה תנועה פנימית לחיבור עם הקבוצה ומקבל דחייה, אז מאיפה אפשר לקחת כוחות כדי להתעלות מעל זה ולנסח בקשה לתיקון? איך אני יכול לתת יגיעה, כדי לבקש מהאור לבוא ולתקן את זה?

תשובתי: כאן חייבת להיות התכללות חכמה בקבוצה נגד האגו.

העניין הוא, שאם יבואו אליך חברים ויקראו לך לישיבת חברים או לאירוע משותף אחר, אז יהיה לך לא נעים לסרב ואתה תלך יחד איתם. אבל בזה אתה תנוע על חומר הדלק שלהם, ולא על חומר הדלק של עצמך. לכן תהיה השפעה, אבל היא תהיה מאוד קטנה, פסיבית.

כדי להתכלל בקבוצה בצורה חכמה, אתה חייב להכין את עצמך באופן כלשהו ולמצוא בתוכך כוחות להתגבר על האגו שלך, ממש כך, כאילו שאתה קופץ לתוך ביצה בעיניים עצומות, זה מאוד קשה!

כאן כבר יכולה להיות תפילה כדי להיכלל בקבוצה. היא כבר לא נחשבת לאינדיבידואלית, אלא קבוצתית, מפני שאתה רוצה להיות איתם, רוצה להיות בתוכם ככוח המשפיע יחד איתם. זה כבר עניין אחר.

אבל אם אין ברירה אחרת, אז רצוי שהם יבואו ויצילו אותך, יוציאו אותך ממצב של ירידה ואיך שהוא יכללו אותך בתוכם. אבל אם אתה יכול, אז תשתדל לעשות את זה בעצמך, עד כמה שזה רק אפשרי, מפני שדווקא במידת המאמצים האישיים שלך "האור המקיף" יאיר עליך.

אם סתם באו אחריך והיה לך לא נעים לסרב, אז אתה לא תקבל שום אור. איפה היגיעה שלך? היא לא שלך.

הקבוצה תתקדם מפני שהיא תמכה בחבר, שמרה על עצמה, וכולי, ואילו אתה, לא. אתה תקבל משהו כללי, מקיף, מאוד רחוק, אבל לא התקדמות אישית, מפני שהם כללו אותך בתוכם. כלומר תהיה תנועה שלך, אבל היא לא תהיה חכמה, כמו אצל עוּבר ברחם אימו: הם כללו אותך בתוכם ואתה מתקדם בתוכם יחד איתם, אך כיצור דומם. לכן צריך להשתדל בכל מחיר לצאת בעצמך לתוך הקבוצה.

מכאן נובעים כל חוקי הקבוצה: להכניע את עצמך כלפי החברים, להתמזג איתם, להיאחז בהם, להיות מועיל במשהו, לעשות הכול כדי להיות בתוך הקבוצה. לא מלמעלה ולא מלמטה. העיקר, בפנים! להשתדל להיות במרכז. זה לא אומר שאני זה מרכז הקבוצה. במרכז, זה אומר, להתגונן מפני עצמך בתוך הקבוצה.

שאלה: מה זה אומר, שאני עשיתי מאמץ נכון, תפילה? איך זה יורגש?

תשובתי: אתה תקבל השגה חדשה, הרגשה חדשה, הבנה חדשה של הסדר העולמי.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס בסנט פטרבורג, 12.07.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הקריטריון היחיד להצלחה
יגיעה מעל לכוח האנושי
לוותר על ה"אני" הנוכחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest