דף הבית / אקטואליה / להשתמש בעושר לטובת האנושות

להשתמש בעושר לטובת האנושות

שאלה: מדענים בחברה של אילון מאסק הצליחו להשתיל במוחו של קוף שבב שמאפשר לו לשחק במחשב בכוח המחשבה בלבד. מאסק אומר שתוך חצי שנה ניתן יהיה להשתיל שבב כזה גם במוח האדם, מה שיביא לפריצת דרך בכל הקשור לתפקוד של אנשים עם מוגבלויות. כשאני שומע על כל מיני פרויקטים שמובילים אנשים עשירים לטובת האנושות, עולה בי מחשבה שאולי דווקא מאותם עשירים נגיע לעולם טוב יותר. מה דעתך?

תשובתי: יכול להיות, כי אנחנו רואים שאנשים כמו אילון מאסק ואחרים שעוסקים בטכנולוגיה, מחשבים, באמת דוחפים את העולם להתפתחות.

שאלה: מה לדעתך מניע את האנשים האלה?
תשובתי: מצד אחד מניע אותם הרצון לשליטה ועושר, ומצד אחר האתגר שיש בכך.

שאלה: האתגר לטובת האנושות?
תשובתי: אני לא יודע אם זה יהיה לטובת האנושות אבל זה בכל זאת צעד אחד קדימה.

שאלה: מה צריכה להיות מערכת היחסים בין העשירים הגדולים לכלל המין האנושי?
תשובתי: אנחנו צריכים לעבוד על היחס. אותם אנשים עשירים הגיעו לעושר כי יש להם תכונות מיוחדות, יכולת מיוחדת ולכן הם הצליחו. גם אנחנו צריכים להתפתח עוד ועוד כדי שיהיו עוד אנשים כאלה.

שאלה: יש משפט של חכמים שאומר "העושר השמור לבעליו לרעתו". כלומר אדם שקיבל מהחיים עושר אדיר, יכול לקחת אותו למקומות מאוד טובים או למקומות פחות טובים. מה מבדיל בין אדם כזה לאדם כזה?
תשובתי: תפיסת העולם, תפיסת החיים. באיזו מידה הם משקיעים ביאכטות ומטוסים או ברכישת אי באמצע האוקיינוס, ולא מעוניינים לראות תוצאות מהחיים שלהם.

שאלה: אתה חושב שאדם שפעל לטובת האנושות התוצאה מהחיים שלו גבוהה יותר?
תשובתי: בוודאי. הוא גם מרגיש את זה ולכן אותם עשירים עושים זאת. הם מרגישים שהם עושים דברים טובים מאוד לכל העולם, והם רואים עד כמה כל העולם משתנה הודות למעשיהם.
כך האדם בונה את עצמו, הוא מרגיש עד כמה הוא עולה למעלה מכולם, רק במקום כסף הוא רואה הישג בהתפתחות האנושית כתוצאה ממעשיו.

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 18.12.2022

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest