דף הבית / קבלה ומדע / טבע / להשתלב בטבע כחלק אינטגרלי

להשתלב בטבע כחלק אינטגרלי

הפרת הבריאות של כל אחד, זו הפרת האיזון במערכת הכללית שנקראת "אדם", מפני שהיא בנויה לפי צלם ודמות של האדם.

מה זה אומר? בדרגות דומם, צומח, חי, ובדרגה האנושית של הטבע ישנן מערכות שמשתפות פעולה ביניהן באופן הדדי. הן אינטגרליות לחלוטין, ומשלימות זו את זו, הן שלמות לגמרי ומיועדות לכך שהאדם ישתמש בהן בצורה נכונה, ישכלל אותן על ידי שימוש נכון שלו בהידמוּת לבורא. אז דרך כל המערכות הללו האדם יתחיל להרגיש את העולם העליון העצום, שכולל בתוכו לחלוטין הכול.

בעולם שלנו אנחנו רואים אינטגרליות בדרגות דומם, צומח ובאופן חלקי בטבע הבהמי, ואילו בטבע האנושי אנחנו לא רואים זאת, מפני שאנחנו עצמנו נמצאים בדרגה הזאת. למשל, אנחנו רואים כיצד אנחנו מפרים את האיזון של הטבע הדומם: פולטים גזים, מחממים את האטמוספירה, חוסמים נהרות, עוצרים תהליכי טבע טבעיים. בסיכומו של דבר, כל זה מתנקם בנו בצורה הכי לא נעימה.

אמנם הטבע נברא בכוונה הרמוני, כדי שאנחנו נשתלב בתוכו בהרמוניה כשיכבה העליונה ביותר,  אבל כאשר האדם מתחיל להיכנס לטבע עם הידיים המלוכלכות והמגושמות שלו, הוא רק מקלקל והורס אותו. הוא שובר ורומס אותו תחת האגואיזם שלו באופן קבוע וחושב שהוא נוהג בצורה נכונה, שהטבע הוא לא גוף חי, שלם ועצום.

מה גם שדרגות הדומם, הצומח והחי מחוברות ביניהן ונוהגות בשיתוף פעולה הדדי ואינטגרלי ביניהן. ואילו האדם נברא כך שהוא צריך להשתלב בהדרגה ובאופן עצמאי לתוך הטבע כחלק אינטגרלי ממנו, בהשלמה, על ידי לימוד והשתתפות חכמה שלו.

למרבה הצער זה לא קורה מפני שאנחנו אגואיסטים. אנחנו נבראנו מלכתחילה כנגד הטבע הדומם, הצומח והחי. לכן עם האגואיזם האנושי שלנו, שגבוה יותר מהדרגות האלה, אנחנו לא משתלבים בתוך הטבע, אלא להיפך מתחילים להרוס ולכופף אותו תחתינו.

לאורך אלפי שנים, האדם עושה עם הטבע ככל העולה על רוחו, ואילו הטבע, כמו שופט מדויק, מעניש אותנו. ליתר דיוק, אפילו לא מעניש, אלא פשוט מאזן את העיוותים הגסים וחסרי ההיגיון שאנחנו מכניסים לתוכו. לכן אנחנו יכולים לדבר על בריאות, רק אם ניקח בחשבון את כל האורגניזם הדומם, הצומח, החי והאנושי, כלומר את כל הטבע, ונבין, פחות או יותר, כיצד הוא צריך להימצא בשיתוף פעולה הדדי בין כל החלקים, כיצד הוא יכול לאזן ולהשלים את כל הדרגות שלו. ואז, בכך שנשמור על הבריאות, נוכל לעלות לדרגות גבוהות יותר של השגה, של שילוב עם הטבע האינטגרלי העצום.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 15.03.2020

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest