דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / להשכיר את הרצון – הארץ

להשכיר את הרצון – הארץ

"כי ימוך אחיך ומכר מאחוזתו ובא גואלו הקרב אליו וגאל את ממכר אחיו, ואיש כי לא יהיה לו גואל והשיגה ידו ומצא כדי גאולתו: וחשב את שני ממכרו והשיב את העדף לאיש אשר מכר לו ושב לאחזתו" (ויקרא, פרשת "בהר", כ"ה, כ"ה-כ"ז).

הקרקע צריכה לחזור לבעליו המקוריים, ואין הוא צריך להתאמץ להשיג את זה. אבל לא לקחת אותה בחזרה בכוח, אלא להחזיר בהתאם להסכמים שמביאים בחשבון את כל הפרטים.

בעיקרון, לא מדובר על חלקת קרקע, אלא על אדם ועל הרצון שלו. קשה להבין מה זה "להשכיר את הרצון". יוצא שאני משכיר למישהו את הרצון שלי והוא עובד עליו?! מה יוצא לי מזה? כיצד הוא ישלם לי?

יש אנשים שיכולים לתקן את הרצון שלי, נניח בדרגה רוחנית של עבודות חקלאיות. וישנם כאלה שהם בעלי קרקע והם יכולים לקבל מזה איזו תועלת, כך שמשכירים את הרצונות שלהם לאחרים כדי שהם יעבדו ויקבלו יבול.

כדי להבין מה זה אומר "להשכיר למישהו את הרצונות שלי", צריך לחשוב איך אנשים צריכים להתייחס זה לזה כדי להשיג יחד תיקון? באיזה אופן הם קונים ומוכרים? איך הם מתחברים ביניהם, מתכללים זה בזה, כדי להשיג את שנת היובל?

הערה: אם אנחנו אומרים שאין שום דבר משלי, אז אני כך או אחרת מכוון לשנת היובל. יש לי מטרה אחת, להגיע עד לבית המקדש, לבינה. ובדרך אני לא שם לב שהרחוב מלוכלך ועל המדרכות שוכבים שיכורים למשל, כי אני הרי הולך אל המטרה.

תשובתי: לא, אתה לא תוכל להגיע אליה אם לא תביט לצדדים, מפני שלהשיג את הבינה זה אומר להיות כלול בכולם, להביא אותם על הגב שלך לתיקון. אז איפה היא תכונת ההשפעה שלך? על פני מה אתה מטפח, מארגן ומגדל אותה? זו הרי לא הליכה ברגל אל הבינה, אלא זה ליצור אותה בתוכך. היא אינה קיימת מחוץ לך.

הערה: כלומר העלייה שלי אפשרית, רק אם אני כולל בתוכי הכול ומעבד את זה?

תשובתי: וודאי! כל מה שיש בך אתה צריך לארגן בצורה שתקבל מזה את תכונת הבינה. זה אומר שפנימית הגעת למצב שגידלת בעצמך בתוכך, ושלא קיים מחוץ לך בשום צורה ובשום מקום, מאחר וכל העולם הוא בתוכך. לכן אתה לא יכול להזניח את כל השיכורים, את כל הלכלוך, מבלי לתקן אותם. זה הכול שלך, זה הכול אתה! רק אז אתה משיג את הבינה. אם עובדים בצורה הדדית, אז זה קל מאוד. העיקר זה להשיג הדדיות.

המדרגה הראשונה היא הקשה ביותר. אחר כך הכול הרבה יותר קל, פשוט, ויחד עם זה הרבה יותר קשה. כי כל אחד שהוא גבוה מהאחר, הרצון וההפרעות שלו גדולים יותר. מצד אחד, יש לו כבר ספר הדרכה פנימי, הוא מבין יותר ומתמצא יותר. אבל יחד עם זאת יש בו יותר בלבול ובעיות.

שאלה: מה זה "להשכיר את הקרקע שלי" או "למכור את הקרקע שלי"?

תשובתי: זה אומר להיצמד לאחרים, כדי שיחד עם אנשים כביכול זרים לי, אני אתקן את הקרקע (הארץ) הזה, מפני שאחרת אני בעצמי לא אתקן אותה.

רק על ידי זה שאני מתחבר עם אדם אחר, אני אוכל לתקן את החלק הדומם של הרצון שלי, הקרקע, ואז שנינו נהפוך לבעלים זמניים של הקרקע הזאת. לשם כך אנחנו צריכים לקבל את הרצונות זה של זה כמשותפים, ובאופן כזה לאבד את הקרקע (הארץ). כלומר, הכול מכוון לאהבת הזולת, לחיבור איתו, עד שהוא ואני הופכים לאחד שלם משותף. לזה מכוונים כל חוקי התורה.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 13.8.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest