דף הבית / קבלה ומדע / טבע / להשיג שליטה על הטבע

להשיג שליטה על הטבע

photo_rav_gh70_215.jpg

אנחנו כל הזמן נעים מהתפתחות שאיננו מודעים לה להתפתחות שמודעים לה. כך קורה גם בחיינו הפרטיים, אנחנו נולדים כתינוקות שלא מבינים דבר וגדלים כדי להפוך לבוגרים ולרכוש שכל. התפתחות דומה עוברת כל האנושות, היא מתבגרת מדור לדור.

לכלול בתוכי את כל הטבע – פירושו לחבוק את כולו, לשלוט בו בעזרת השכל והרגש שלי, להבין ולדעת, לראות את כל תכניתו, את הקשרים, את המתרחש בכל חלק וחלק ממנו. לשם כך מתגלה עכשיו הגלובליות. הרי האדם צריך לשלוט על הטבע. הטבע רוצה זאת, הוא מוביל אותנו לזה בתהליך האבולוציה שלנו, כדי שהאדם ינהל במודעות את כל רמות הטבע שמתחתיו: דומם, צומח וחי.

לא צריך לחשוב ששליטה זה כוח שלילי. לשלוט על הטבע פירושו להבין ולהרגיש אותו, להכיר את חוקיו. זה מה שנקרא שליטת התבונה. וזה בכלל לא אומר לנצל את החלש. לכן כתוב שהאדם צריך לבלוע לתוכו את כל הטבע. כמו שהטבע כולל את כל הדומם, הצומח, החי, כל היקום עם כל מה שיש בו, כך גם אני צריך להגיע בהכרה שלי לכך שכל היקום הזה וכל הכוחות שפועלים בו יהיו תחת שליטתי, כלומר אני אבין אותם, אכיר בהם, ארגיש אותם.

עד הרמה הזאת האדם צריך להתפתח, כמו שכתוב: "וכולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם", ו"אדם ידע את חוה". כלומר, ישיגו את כל האור העליון, האנרגיה, החכמה, החמלה, וזה יהיה האדם!

פוסטים קודמים בנושא:
אלוקים = הטבע

ידיעות נוספות במדור "משבר עולמי"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest