דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיג את סוד החיים

להשיג את סוד החיים

photo_rav_gh70_039.gif

שאלה: למיטב הבנתי, אנחנו צריכים לפתח איבר חוש שישי שיאפשר לנו להבין את האיחוד בין כולם. האפשרות הזאת קיימת עבור כל אדם? כל אחד מאיתנו יכול לפתח את החוש הזה?

תשובתי: ישנם אנשים שמקבלים משיכה להתפתחות הזאת, הם שואלים לשם מה ומדוע הם חיים, מהי משמעות החיים, היכן המקור שלהם, כיצד הכל מתגלגל במציאות הזאת, מה מתרחש בה. ללא תשובות על השאלות אלה הם לא יכולים להירגע.

האנשים האלה מגיעים ללימוד חכמת הקבלה, כיוון שהם מרגישים שהם פשוט חייבים להשיג את זה, אחרת לא כדאי להם לחיות, הרי לחיות כבהמות הם לא מסוגלים. אך אנשים כאלה הם לא רבים בעולם.

רצון האדם מתחלק לשישה רצונות. שלושה רצונות מתייחסים לגופנו – אוכל, מין, משפחה. ושלושה רצונות קשורים לחברה – עושר, כבוד, מושכלות. אלה ששת הרצונות העיקריים. אם האדם יכול למצוא בהם את עצמו, את משמעות החיים, אז הוא מוצא וכך הוא חי.

אתה שואל על רצון יותר גבוה – להכיר את מקור החיים. רצון כזה מגיע רק לאנשים בודדים בעולם, אך בזמן האחרון הם נהיים רבים יותר ויותר.

בערך לפני 40 שנה, כשהתחלתי ללמוד את חכמת הקבלה, אנשים כאלה היו ספורים, יחידים ממש. אך כפי שכתוב בספר הזוהר, מסוף מאה ה-20 והלאה רבים התחילו לשאול פתאום על מהות החיים – בשביל מה הם חיים, מהי משמעות החיים ולהגיע ללימוד חכמת הקבלה. ובאמת במהלך 15 השנים האחרונות כמות התלמידים שלנו גדלה עד לשני מיליון. אני חושב שבמציאות הם הרבה יותר, אנחנו פשוט לא יודעים עליהם, הרי אנחנו לא עורכים רשימות של אנשים שלומדים איתנו דרך האינטרנט.

אני חושב שלא יהיו בעולם הרבה אנשים שבאמת שואלים את השאלה על מהות החיים. אך כל האחרים גם יצטרכו להתעלות מעל האגו שלהם. לא מפני שהם יימשכו קדימה, אל מקור החיים כשהם רוצים להשיג למען מה הם חיים, אלא רק כדי להינצל מהיסורים שדוחפים אותם מאחור. לכן הם יצטרפו אלינו מתוך חוסר ברירה. וכך אני מקווה, כולנו נגיע לחיים טובים. הטבע יכריח אותנו להגיע לחברה אינטגראלית.

מתוך הרצאה ברומא, 20.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
"מי" ברא "אלה"?
יציאה ממבוך היסורים
להסיר את העטיפה מהנקודה שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest