דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להשיג את דרגת ה"אדם"

להשיג את דרגת ה"אדם"

שאלה: אנחנו רואים בטבע כיצד אטומים מתחברים למולקולות, ומולקולות מתחברות לחומרים מורכבים יותר. תהליך החיבור והאיחוד הזה מובן לנו. צמחים שהתאחדו מסוגלים להזמין גשם, נמלים מתארגנים במושבות וכולי. ומה ביחס לאנושות? אנחנו מסתכלים על הטבע הדומם, הצומח והחי ולא יכולים לראות דוגמה לאופן שבו עלינו לבנות את החברה שלנו. זה לא מצליח לנו.

תשובתי: למה אין? האדם נבדל מהטבע הדומם, צומח וחי בכך שיש לו בחירה חופשית. הוא יכול לנהוג בהתאמה לחלק האינטגרלי של הטבע ויכול לנהוג בניגוד לו.

הערה: אבל הנמלים פועלות בשיתוף פעולה הדדי ביניהן באופן אינסטינקטיבי.

תגובתי: אנחנו לא צריכים לפעול באופן אינסטינקטיבי אלא באופן מודע. אני צריך באופן מודע  להחזיק את עצמי נגד כל הדחפים האגואיסטיים שלי, כדי לא להזיק לטבע, לא לצאת מתוך האינטגרליות שלו.

שאלה: האם לאנושות יש כאן תפקיד מיוחד?

תשובתי: כן. כאשר אנחנו בונים ומעצבים את עצמנו בהידמוּת לטבע, אז אנחנו מתחילים להבין ולהרגיש אותו. אנחנו נכנסים לאינטגרליות איתו ובהדרגה מתחילים לראות את המשמעות הפנימית שלו, את תוכנית ההתפתחות שלו. עכשיו אנחנו כלולים בתוך התוכנית הזאת, אבל לא רוצים להיות תואמים לה. אנחנו רוצים לעשות הכול בהתאם לתוכנית האגואיסטית שלנו וכאן אנחנו נכנסים לעימות וניגודיות עם הטבע.

שאלה: אם אנחנו, בני האדם, נתחיל להתקרב בינינו, איך תיראה האנושות? איזה שינוי צורה יתרחש?

תשובתי: קודם כל, כדי להתקרב בינינו, עלינו להתעלות מעל לאגו הקטן והאישי של כל אחד. עלינו להשפיל אותו, לנהל אותו. באופן כזה נעלה ונתייצב בדרגת ניהול של הטבע האנושי שלנו, נתעלה מעליו.

בכך שאנחנו מתחברים, ניצור מערכת הדומה  לטבע בדרגות דומם, צומח וחי. ואז נבנה טבע שנקרא "אדם". המערכת היחידה הזו, כמו מערכת הדומם, צומח וחי, היא בעלת שׂכל אחד, רגשות יחידים, תכונות יחידות, שמתחברים בהשלמה הדדית זה עם זה.

כשאנחנו בונים את המערכת הזאת אנחנו מבינים שקיים בה שׂכל יחיד, שנולד דווקא על פני החיבור בינינו, האגואיסטים. באופן כזה אנחנו נתחיל להרגיש את ההנהגה העליונה של הטבע, את העולם העליון.

מתוך תוכנית טלוויזיה "העידן שלאחר נגיף הקורונה", 02.04.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest