דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש את עצמך בתוך "אמא בינה"

להרגיש את עצמך בתוך "אמא בינה"

2011-11-18_congress_arava-285_w.jpg

שאלה: במי תלויה היכולת של הביטול העצמי ביחס לעליון, האם באדם או רק באור?

תשובתי: מידת הביטול העצמית שלך תלויה בקבוצה. אתה אף פעם לא תוכל לבטל את עצמך בפני המורה ובפני הבורא אם הקבוצה לא תעודד אותך, תתמוך ותחזק. אתה לא יכול לבטל בעצמך את הרצונות שלך, אין לך כוחות לזה.

אתה צריך לעבוד עם הקבוצה כלפי הבורא, מפני שבלעדיה לא תוכל לגשת אליו. אתה צריך ליצור לעצמך את הצורה הדרושה שמקרבת לבורא, ואת זה אתה עושה בעזרת הקבוצה. הקבוצה היא שנותנת לך כזאת צורת ביטול, גישה, נקודת מגע עם העליון, את כל זה אתה עושה בתוך הקבוצה.

הרגשתם עכשיו בכנס במדבר שקיימת נקודת המגע הזאת, נקודת החיבור הכללית. היא עדיין לא נמצאת בתוך העליון, אבל זוהי התוצאה של המאמצים המשותפים שלנו. ועכשיו אנחנו צריכים לפתח אותה כך שנרגיש שאותה הנקודה נמצאת בתוך מימי ה"בינה", באמא עילאה. זהו המצב שאותו אנחנו צריכים להשׂיג.

אנחנו צריכים להרגיש את עצמנו כנמצאים בתוך העליון ולבטל את עצמנו יותר ויותר על פני האגו הגובר בנו, על פני החיכוכים והבעיות שמופיעות. אנחנו נבטל את עצמנו לצורך החיבור כדי להישאר בתוך העליון, לשׂמח אותו ולא לגלות את הרצון שלנו, מפני שאחרת אנחנו נהפוך בתוכו לגוף זר ותתרחש שבירה, הפלה.

אנחנו צריכים להשׂיג נאמנות יותר ויותר גדולה כלפי העליון, וזה יסמל שאנחנו יותר ויותר גדֵלים, מתרחבים בתוך ה"בינה". עד שנמלא את כל החלל הזה של ה"בינה" על ידי הרצון שלנו. יוצא, שבתוכו נמצא הרצון לקבל, אבל אנחנו ביטלנו לגמרי את עצמנו מעל לאגו שלנו וכך גדלנו. זה נקרא "עובר רוחני".

וכאשר הוא מגיע למימדים של ה"בינה" כולה, של כל הרחם הרוחני, אז הדלתות שלו נפתחות.

מתוך שיעור בכנס הפנימי, 02.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
פתח לאור
לילה של תפילה במדבר
אתה עומד ליד המעלית שתעלה אותך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest