דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש את לב החבר

להרגיש את לב החבר

אנחנו יכולים לדבר על מספרים, על מה שאפשר למדוד. אנחנו יכולים לדבר על השפעת האור כעל כוח כלשהו, על רשימות, על כמות, על מה שאפשר למדוד ללא שום קשר לרצון, לכלי.

כי כל אחד צריך לעבור את כל המדרגות של הסולם הרוחני, אבל הוא עובר אותן מתוך נקודת ליבו הפרטית, ולכן אפשר למדוד את מידת ההתפעלות שלו רק על ידי הערכות כלליות, משותפות לכולם. אבל ההרגשה הפרטית שלו אינה מועברת לאף אחד אחר. אי אפשר להסביר במילים עד כמה הלבן הוא לבן, עד כמה השחור הוא שחור, עד כמה החושך הוא חושך או עד כמה דבר מסוים הוא מתוק, מר, מלוח, חם, לח או קר.

אי אפשר למדוד התפעלות, מפני שזה דבר אישי. אפשר לשקול: כמה קילוגרמים, אילו רשימות, מהו כוחו של האור. אבל צורת ההתפעלות, אפילו אם היא ניתנת למדידה בתוך האדם – אך היא בפני עצמה, כהרגשה, אינה ניתנת להעברה לאף אחד אחר, מפני שקיים בו רצון אחר, יסוד אחר. ולכן הוא מתפעל אחרת, באופן משלו, מאותם התנאים שמהם מתפעל הראשון.

אנחנו צריכים לקחת את זה בחשבון, על אף שאין לנו שום אפשרות לתקן את זה עד שנגיע להתכללות כוללת זה בזה. כאשר כולם נכללים בכולם, מה שנקרא "כאיש אחד בלב אחד", כשכל הרצונות וכל המחשבות מתערבבים זה עם זה – אז מגיע האור "רב פעלים מקבציאל" ומלחים את כולם למערכת אינטגרלית אחת.

אנחנו לא יודעים איך זה יהיה, אבל יכול להיות ששם כולנו נתחיל להרגיש את מה שמרגיש האחר… ועד אז, זה לחלוטין בלתי אפשרי. רק על ידי מדידה מספרית, כמותית, אנחנו יכולים איכשהו להעריך מה קורה עם האחר. אבל בינתיים אי אפשר להרגיש את זה.

מתוך ההכנה לשיעור, 13.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
העולם הרוחני נולד בינינו
כל העולם מתחבר בתוכי
צעד ראשון אל האין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest