דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להרגיש את החלק הנסתר של הבריאה

להרגיש את החלק הנסתר של הבריאה

בעולם הרוחני לא פועלים החושים הרגילים שלנו, וכדי להיכנס אליו עלינו לפתח את החושים שלנו באופן שונה לחלוטין, במקום חמשת החושים הגשמיים: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש.

חמשת החושים הגשמיים קיימים גם אצל בעלי חיים, אצל צמחים באופן חלקי ואפילו באופן חלקי באובייקטים דוממים של העולם שלנו. בדרך כלל אנחנו מכנים את החושים הגשמיים "בהמיים", מפני שאנחנו נמצאים בדרגת החי. אין בכך שום דבר מעליב, זו פשוט מדרגה כזו. אבל בעולם הרוחני החושים הם אחרים לגמרי, מפני שאלה תחושות שהן למעלה מהרצון לקבל, להרגיש וליהנות. החושים האלו פועלים בכיוון הפוך: להשפיע, ליהנות לאחרים, למלא אחרים ולכן הם אינם מובנים לנו.

מעבר מהרגשת העולם שלנו להרגשת העולם העליון, מסתכם בכך שעלינו לעבור "מחסום", ושם פועלים חמישה חושים אחרים שבנויים על עיקרון הפוך, על השפעה. ככל שאני מוציא ונותן מעצמי יותר, כך אני מרגיש יותר את העולם שמחוצה לי.

כלומר, חושים גשמיים בנויים כך שהם נותנים לי תחושה של העולם בתוכי, עד כמה העולם הזה יכול להיכנס לתוכי: לתוך העיניים, האוזניים, הנחיריים, הפה ותחושות המישוש. אבל כאשר אני מתחיל לצאת "מתוך עצמי", אני מרגיש עולם שלא מופרע על ידי הרֵגשות שלי. הוא לא צריך להיכנס לתוכי ולא צריך למלא אותי. אני לא מרגיש אותו לפי התכונות הפנימיות שלי, אלא מחוצה לי, כפי שהוא באמת.

אז מופיע מצב חדש לחלוטין שנקרא השגת העולם העליון, השגה זו מבוססת על שתי תכונות: על תכונת המסך, כלומר דחייה מעצמי כל סוג של קבלה, ומעבר מחוצה לעצמי, כאשר אני יוצא לתוך אחרים.

מתוך שיעור וירטואלי, 7.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest