להקרין שמחה ואנרגיה

כנס בסנט פטרבורג. שיעור מס' 3.

הערה: יש לי כזאת הרגשה, שבעשירייה שלנו אנחנו לא שומרים על כללי "השולחן העגול", ואם נשמור על הכללים, אז החיבור יושג הרבה יותר מהר. אני חושב שבזה אנחנו פשוט מפריעים למעגלים אחרים.

תשובתי: תסתכלו כיצד גדלים ילדים קטנים, כמה מכות הם מקבלים, כמה מלכלכים ושוברים. אנחנו עוברים מצבים מאוד אינטנסיביים ורציניים.

קודם כל, צריך להודות לבורא על מה שאנחנו עוברים. להיות לא מרוצים וביקורתיים, גם כן לא רע. אבל מצד שני, צריכים להבין, שלקבל חבוּרות, ליפול, לקום, לבכות וכדומה, כל זה הכרחי וטבעי. ללא זה, לא האדם ולא הבהמה, אינם יכולים להתפתח. אבל אצל הבהמות זה מתרחש באופן אינסטינקטיבי, ואילו אצלנו, בשיטה של ניסיונות וטעויות.

למרות עצות המקובלים, המקורות וההדרכות, אדם בכל מקרה לא יודע מה הוא עושה, לאיזה מצב נקלע, לקראת מה הולך. הוא פשוט מסכים עם הכול, מפני שדוחפים אותו לזה מלמעלה, בכך שכוללים אותו מבפנים. לאט לאט אנחנו מתחילים יותר ויותר להבין עם מה יש לנו עסק, אילו מצבים עוברים: נגד הטבע שלנו, מעל לטבע שלי.

לא צריך לפספס אותם, אלא כדאי לנסות לצאת מהטבע המקורי וההתחלתי שלנו, מפני שהתעמקות פנימה יכולה להיות רק במקרה שאתה מנסה לצאת החוצה. רק בכיוון החיובי.

יחד עם זה, אסור להתעמק בתוך הדאגות שלך, לעסוק ב"אכילה עצמית", לבכות ולהצטער על זה, להראות חולשה לעצמך ולאחרים. ואם יהיה נדמה לך שאתה אדם של אמת ונוהג כפי שאתה מרגיש, אז לא תוכל להתקדם בכיוון הזה, כי הוא תמיד צריך להיות אל האור.

לכן אנחנו צריכים כל הזמן לשחק אחד כלפי השני בהתפעלות והתרוממות רוח, בתמיכה, באושר, במילוי. לחייך לכולם מאוזן לאוזן, "להזיל ריר" מרוב אושר, כאילו שכבר קיבלנו את הרצוי. אנחנו צריכים להיות מקושרים חזק זה עם זה ולהרגיש, שיחד אנחנו אחד שלם בלתי מחולק.

בתורה נאמר, שממצרים יצאה כמות גדולה מאוד של בני אדם שהיו מחולקים לעשרות, מאות ואלפים. אם אנחנו נתחיל לחבר את המספרים האלה, אז נקבל מכסָה של אלפים רבים שמקושרים בינם לבין עצמם.

והחלוקה לעשיריות דרושה כדי שנוכל להתאסף בעבודה רוחנית. לכן אני מבקש, תתערבבו ביניכם. אבל העיקר זה עם חיוך רחב ועם הלב.

כל אחד מאיתנו אחראי עבור כולם. אם למישהו יש מצב רוח רע, ריקנות בעיניים וכדומה, אז אני אחראי על מה שקורה לו. כלומר אינני מקרין שמחה, אנרגיה, שצריכה למלא את כולם. אם אני מתייחס נכון לכולם ורוצה להקרין אנרגיה חיובית, אני בהכרח אתחיל לקבל אותה מלמעלה.

לכן, מה שלא נעשה, אנחנו חושבים רק איך למלא את האחרים בשמחה, באושר, בביטחון, בערבות הדדית.

מתוך שיעור מס' 3 בכנס סנט פטרבורג, 19.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לראות את החברים גבוהים יותר
תשעה אנשים מחייבים את העשירי
במסגרות של מחשבה יחידה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest