דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / להקיף את ישראל בגדר

להקיף את ישראל בגדר

הערה: "אנחנו מוקפים בחיות טרף, צריך להתגונן" אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת שסייר בתוואי הגדר המזרחי, והבהיר כי "בסופו של דבר במדינת ישראל כמו שאני רואה אותה תהיה גדר שתקיף את כולה".

תשובתי: "יראה מפני חיות רעות" הוא מינוח קבלי. בעבר היו כל הערים מוקפות חומות בהכרח, מפני הגנה על העיר לא רק מפני חיות פרא, אלא גם מבני אדם זרים. אפשר היה להיכנס לעיר רק דרך שערי העיר שנפתחו ונסגרו בזמנים מסוימים ונשמרו על ידי  שומרים, כמו כן היה גדוד מיוחד שתפקידו היה להגן על העיר. כלומר חומות העיר היו מבנה הגנתי רציני שבלעדיו העיר לא הייתה יכולה לשרוד.

שאלה: האם אתה סבור שישראל צריכה את החומות האלה?

תשובתי: כן, זה יקנה לתושבים תחושת ביטחון הכרחית ויאפשר להגן על הגבולות בכוחות קטנים. השאלה היא איך לגדר את עצמנו מבפנים, אבל זה ייבחן מאוחר יותר. ואילו עכשיו צריך לפחות להקים חומה מקיפה מבחוץ מפני שאנחנו בסכנה גדולה של פלישת המוני מהגרים מאפריקה למדינה שלנו. וכבר היינו עדים לכך שאי אפשר לעשות שום דבר בנדון. אנחנו לא יכולים להתנגד לזרם הפליטים מול עיני הקהילה הבינלאומית, ואילו גדר מפרידה מציבה עובדה שאין כניסה לכאן וזהו.  ולכן אני סבור שזה דבר הכרחי מאוד.

לפי חכמת הקבלה זוהי הכרחיות גם לצורך קיום בית וחצר, וגם לצורך עיר ומדינה. חכמת הקבלה רואה בגדר כוח רוחני מיוחד שאותו יוצר האדם סביב השטח שלו, סביב מקום המגורים שלו. גדר, מחסום, קיר, נקרא הפרדה של העולם העליון מהעולמות התחתונים. בעולם האצילות מתגלה הבורא בצורה ברורה לכל מי שמתחיל להרגיש את העולם הזה, מפני שדווקא עולם האצילות הוא למעשה מקום המגורים שלנו, שם המקום האמיתי שלנו, שם מחכים לנו. ואילו העולמות התחתונים: בריאה, יצירה ועשייה, נמצאים מתחת לעולם האצילות ומופרדים ממנו על ידי גדר, שנקראת "פרסה". אפשר לעבור את הפרסה רק אם לאדם יש תכונה רוחנית מיוחדת, מפני שהפרסה מהווה מחסום רוחני, פוטנציאל שצריך לדלג מעליו.

אני מקווה שנוכל לבנות סביבנו מחסום מחומרי בנייה, אבל בעיקר, שניצור סביבנו כזה מחסום פוטנציאלי, שאליו יוכל להתקרב רק מי שרוצה להפוך להיות דומה לנו. לצורך כך אנחנו צריכים להיות בחיבור, באהבה בינינו, ובדאגה זה לזה, ובכך נעשה סביבנו כזה שדה, שרק מי שירצה להיות כמונו יוכל להתקרב אליו.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 11.2.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest