דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפציר בבורא להאיר לנו

להפציר בבורא להאיר לנו

שאלה: נניח שבקבוצה אנחנו עולים מעל הסתירות והניגודים בינינו, כדי להתאחד. מתי מתרחש החיבור שלנו ישירות להבנת "פתיחה לחכמת הקבלה"?

תשובתי: כאשר תפציר בבורא, שיתחיל להאיר לך. רק אז. זה לוקח הרבה זמן. הכול תלוי במאמץ משותף. אם המאמצים שלכם משותפים, אז אפשר להתעלות תוך פרק זמן קצר, ממש כמו המראה של טיל. יש לו מרעום התחלתי, שעל ידי פיצוץ מעלה אותו מעל פני האדמה לגובה מסוים, ואחר כך מופעל מנוע והטיל ממשיך במעופו. אפשר די מהר לפוצץ את המרעום הזה ולעלות מעל לאגואיזם. שם כבר מתקדמים לפי המדרגות.

שאלה: נניח, שאני כבר עליתי מעל עצמי, התחברתי עם החברים ואני מבקש שהוא יאיר לי. מה זה אומר "להפציר בבורא, שיאיר לי"?

תשובתי: אתם כבר נמצאים במצב שבו כל אחד אינו מבדיל את עצמו מהחברים? באותה דרגת אגואיזם, שיש לכם עכשיו, כבר התעליתם מעל זה? אתם מחוברים פנימית בכזאת צורה, שאתם מרגישים כאחד שלם כללי? אתם מרגישים את אותה אחדות כוללת פנימית, שלא הייתה קודם לכן, והופיעה רק מהקשר ביניכם?

כלומר, באותה מידה שבה כל אחד ביטל את עצמו, כל החלקים הפרטיים המבוטלים מתחברים יחד ויוצא ביטול משותף. זה נקרא לעלות "מעל עצמך". ועל החלק המשותף הזה פועל הבורא. אתם יכולים להתחבר עם הבורא, והבורא איתכם, ולהתחיל לפעול.

האם כבר הרגשתם ביניכם את החלק המשותף הזה, שכביכול כל אחד מכם הפריש מעצמו וחיבר אותו עם אחרים? אני נותן את החלק, אני רוצה להתקיים בתוך זה ולהתנתק מה"אני" שלי, להיות באותו חלק שיצא ממני ובתוכו להתחבר עם אחרים. האם המצב הזה קיים אצלכם?

האם אתם מרגישים כיצד החלקים האלה מתחברים ביניכם לחלק משותף, כיצד אתם רוצים להרגיש את הבורא בתוך החלק המשותף שהופרש מכולם? אתם רוצים להשפיע זה לזה, להתחבר כדי להשפיע לבורא ולהרגיש אותו. צריך לטפח את כל החוויות הללו, צריך כל הזמן לדון בהן, לעבוד עליהן, להרגיש אותן. ובסופו של דבר אתם תעברו את זה.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות עם רב ד"ר מיכאל לייטמן", 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest