דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך שוב להיות בעל הבית של גורלך

להפוך שוב להיות בעל הבית של גורלך

היום בעולם נוצר מצב מיוחד הנובע מכך, שהרוחניות והגשמיות מתקרבות זו לזו. וככל שהפעולות שלנו תואמות לשלב הנוכחי, כך אנחנו משפיעים על הגורל שלנו.

במשך אלפיים השנים האחרונות דבר כזה עוד לא היה. עד עכשיו נמשכה תקופת הגלות של עם ישראל, שאותה הוא היה חייב לעבור ולסבול. בעל הסולם כותב, שהיציאה המוקדמת מגלות מצרים לאחר מאתיים ועשר שנים, במקום ארבע מאות, הפכה לשורש של כל שאר הגלויות.

לכן, חייבים לעבור את כל השלבים שבדרך. השבירה עצמה, חורבן בית המקדש, קובעת את המצב הזה שאתה כבר לא בעל הבית, אלא אתה חייב להרגיש את כל מה שעובר עליך.

ועם ישראל הרגיש, חווה את אלפיים השנים הללו, עד שהגיע לסיומן. היום מתחיל שלב חדש והפוך, לידה חדשה. כי משבר, זה דווקא לידה. ולכן הגיע הזמן לקום ולעמוד על הרגליים.

לראשונה מזה אלפיים שנה הפעולות הנוכחיות שלנו, הגשמיות והרוחניות, שמתבססות על הכוח הפיזי וכוח הכוונה, משפיעים על הגורל שלנו. מה גם, שמשפיעים עליו באופן כפול: או שמממשים את ההתפתחות בדרך "בעיתו" או ב"אחישנה". אחד מהשניים. בעבר דבר כזה לא היה, ה"פיצול" הזה הופיע רק עכשיו.

זאת הסיבה שהעולם מגלה את הטבע שלו כ"עגול" ומקושר ההדדית, ואנחנו מגלים שאנחנו שבורים בדרגת האנושות, בדרגה של עם ישראל, כולם וכל אחד. התקופה הזאת החלה מהעלייה הראשונה, מהחזרה לארץ ישראל לפני כ- 130 שנה, שזה הפך לסימן של התקופה החדשה. ועכשיו אנחנו צריכים לגשת לעבודה, בכך שיודעים שגורלו של העולם נמצא ביחס ישיר ליגיעה שלנו בדרך התיקון.

לכן בראש השנה, כאשר נכנסים דינים, אין לנו מה לפחד. אם מפחיד אותי שיגלו אותי כאגואיסט, אז צריך להבין: סוף סוף יש לי הזדמנות להחזיר את החוב. אני יכול לעשות תיקון, יכול לבקש סליחה, לא סתם להכות בחזה ולצעוק מילים יפות, אלא באמת לרצות להיפטר מהתכונות הרעות הללו.

מתוך שיעור בנושא "ראש השנה", 04.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שנה חדשה, התחלה חדשה
השנה שחיכינו לה מיליארדי שנים!
בקשת סליחה לקראת ראש השנה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest