דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך את כל הרע לטוב

להפוך את כל הרע לטוב

את האהבה ניתן לגלות רק לפי מידת השנאה. כתוב: "זה לעומת זה עשה האלוקים". כשאנחנו מתחילים את דרכנו הרוחנית (מאפס), אנחנו יורדים תחילה עד לעומק מסוים של הרצון לקבל (1-) ואחר כך עולים מתוכו (1+) ושוב יורדים לעומק גדול עוד יותר (2-), כדי לעלות אחר כך עוד יותר גבוה (2+) וכן הלאה.

הכול בנוי על גילוי הרע והפיכתו לטוב, עד שנממש את כל הדרגות. אותו המקום שבו אנחנו מגלים בכל פעם עוד "מנה" של האגו שלנו ושל ה"עברות" שלו, נשאר להתקיים ואינו נעלם לשום מקום! אך מעליו אנחנו מגלים את ה"מצווה".

על כך נאמר: "זה לעומת זה עשה האלוקים" ו"יתרון האור מן החושך". ולכן, אפילו לאחר שאנחנו עולים בכל 125 המדרגות ומגיעים לטוב המוחלט, הרע שגילינו אינו נעלם. אחרת גם האור כולו היה נעלם!

הרי אנחנו נבראנו מהחומר ההפוך מהאור. הרצון שהבורא ברא הוא קטן מאוד, כמו גרעין קטן. וכל מה שאנחנו מגלים בנוסף לרצון הזה, זה רק בזכות הכוונה.

בהתחלה אנחנו מגלים את הרע שלנו, את הכוונה על מנת לקבל. וכל הטוב הוא הכוונה על מנת להשפיע. כל ההתפתחות בנויה על הכרת הרע שלנו, על ההופכיות מהאור. ולכן לא הרצון עצמו הוא זה שמתפתח, אלא ההכרה שלו, ההבנה שלו.

האגו שמתגלה הוא לא הרצון עצמו. הרצון עצמו, שאיתו אנחנו חיים בעולם הזה, הוא לא טוב ולא רע, לא יגונה ולא ישובח. חשובות רק הכוונות שמופיעות אצלי ביחס לזולת או ביחס לבורא (שזה היינו הך). והן אלה שמספקות לי את כל עומק הרצון (העביות), ולא הרצון לקבל עצמו.

צריך להפריד בין השניים, לחשוב היטב ולהשתדל להפנים שאנחנו כל הזמן עובדים על הכוונות, מתקנים את היחס שלנו, ולא את גודל הרצון עצמו! כלומר העבודה הזאת מוערכת לא לפי הכמות, אלא לפי האיכות.

לכן "אין עברה מכבה מצווה", ו"אין מצווה מכבה עברה", מפני ששתיהן תומכות זו בזו. הרע אינו נעלם, ודווקא מעליו אנחנו בונים את הטוב. הרי אנחנו נבראים, ואם הרע שלנו וההבנה "מי אנחנו" היו נעלמים, היינו מאבדים גם את כל הטוב.

ה"אני" שלי נבנה דווקא מתוך ההופכיות מהבורא. ככל שאני מרגיש שאני הפוך ממנו ומנוגד לו, כך אני גדֵל יותר, ובהתאם לזה, יכול להשפיע לו יותר. במקרה כזה, תהיה לי דרישה, אני ארגיש את הפער בין האור והחושך, וזה יאפשר לי להשפיע יותר.

לכן אנחנו צריכים להעריך את גילוי הרע, שרק על ידו אנחנו יכולים להגיע לטוב.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 10.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
125 מדרגות לאין סוף
אל תאכל את עצמך כמו גנב שנתפס
לדרוך על האגו שלך 125 פעם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest