דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי

להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי

בעל הסולם, מאמר "מתן תורה", סעיף ט"ז:

"אשר אז נשאלו: "אם כל אחד מהאומה מסכים לעבודה הנשגבה הזאת?".

ואחר שכל אחד ואחד מהאומה הסכים בכל לב ונפש להדבר, ואמר: "נעשה ונשמע", אז נעשה הדבר הזה, שהוא כללות התורה, לאפשר לקיימה, שיצאה מגדר הנמנעות ובאה לגדר האפשרות."

כדי להגיע למצב של קבלת התורה, צריכים קודם כל הכבדת הלב, שנקראת "גלות מצרים", חושך בהכבדת הלב, התרשמות מהאגו, מהרצון לקבל, עד כמה שהוא גדול, נורא וממית את האדם. אנחנו חייבים להרגיש שהבורא ניסתר ויש לנו צורך גדול לגלות אותו, זאת אומרת לגלות את תכונת ההשפעה.

בורא, זה נקרא דווקא גילוי של תכונת ההשפעה, ולא איזה כוח מיסטי שישרת אותנו כפי שאנחנו מתארים לעצמנו בתוך האגו שלנו.

אנחנו קובעים שהרצון לקבל הוא חושך עבורנו, והרצון להשפיע, זה האור. ואי אפשר לקבל את התורה, כלומר את האור שמתקן אותנו ומעלה אותנו מעל לרצון לקבל לרצון להשפיע, אלא רק בקבוצה, שתהיה מספיק גדולה בעוצמה, בכמות ובאיכות.

בקבוצה הזאת צריכים להתאסף אנשים שתומכים זה בזה ומוכנים למסור את חייהם לטובת החברה. כי הם בטוחים שהדבר הטוב ביותר זה להיות תלוי בדעת החברה.

זה לא אומר שהאדם זורק את עצמו בצורה אגואיסטית לידי החברה כדי שהיא תדאג לו והוא לא צריך לחשוב על שום דבר. הוא גם לא עושה את זה בהיסח דעת, בכך שזורק עצמו לקבוצה וחושב מה שיהיה, יהיה. לא, אלא בדאגה, בהתגברות על האגו שלו, בהבנה, בכל הכוח שלו, ברגש ובשׂכל, הוא מבטל את עצמו כלפי הסביבה, בזה שעולה למעלה מהרגש והשׂכל שלו.

בהיותו אדם חכם, רגיש, בוגר ורציני ביותר, הוא מבטל את כל זה ומקבל את דעת החברה שהיא הפוכה בכל לדעתו. הוא רואה שזה מפריך לגמרי את השׂכל הבריא שלו, את ההיגיון שלו, את עוצמת המוח וראיית העולם, הוא זורק את כל הנתונים שלו ומבטל עצמו כלפי החברה.

רק תתארו לעצמכם איזו עבודה קשה עשה רבי יוסי בן קיסמא בכך שביטל את עצמו כלפי תלמידיו. ודאי, שהוא לא הראה להם את זה בפועל, כדי לא לקלקל אותם. אבל הוא בעצמו קיבל בפנים את הקבוצה הקטנה, הנבזית והמתחילה הזאת, שאותה הבורא סידר לו, ועשה את עצמו עוד יותר פחות ונמוך מהם.

כדי לקבל כוח להתקדמות רוחנית, אדם צריך לבטל את עצמו כלפי הקבוצה. זה נעשה ב"למעלה מהדעת" ומתפשט בכל שטחי החיים, אבל זה קורה רק אחרי חשבונות רבים, רציניים מאוד.

מתוך שיעור על המאמר "מתן תורה" של בעל הסולם, 26.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
נתינה וקבלה
רוחניות לא קונים ולא לוקחים בכוח
כל אחד יצטרך לעבור את גלות מצרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest