דף הבית / כללי / להעריך את מצבי הירידה

להעריך את מצבי הירידה

שאלה: אנחנו משתדלים לעבוד עם החברים, רוצים להשפיע, להיכנס לשדה של העשירייה. התחושה שיש לנו רצון גדול מאוד, השתוקקות לרוחניות וכל המחשבות מכוונות לבורא. אחר כך התחושה הזאת פתאום הולכת לאיבוד, אתה שוכח הכול, ולא נשאר לך דבר מהמצב. מדוע זה קורה בצורה כזאת?

תשובתי: זה קורה כך מפני שמתגלה בסך הכול חלקיק אחד קטן של האגו שלך, שמעליו עלית והתחלת לשמוע על מה שמתרחש ברוחניות. אבל כדי לגלות אגו גדול יותר, צריכים להוסיף לך אותו. לכן, מוסיפים לך אגו וזה מלוּוה בהרגשה של ירידה.

נניח, שאנחנו עוברים שלב מסוים, מדברים על הקבוצה, מרגישים משהו. אחר כך, כדי לעלות לדרגה הבאה דרושה לנו תוספת של אגו וכדי לקבל אותה מורידים אותנו למטה. אם לדוגמה בדרגה האגואיסטית ההתחלתית היה לנו 10 קילו של אגואיזם, אז מוסיפים לנו עוד 10 קילו. מאחר והאגו הזה עדיין לא מתוקן, אז אנחנו מרגישים ירידה ל – מינוס 10 קילו.

אבל למעשה זה פלוס, כי אי אפשר לגדול ללא האגו. ועכשיו, בעבודה בקבוצה, אני הופך את האגו לעלייה. כך אני גדל עד למדרגה הבאה. זו הסיבה שאנחנו עוברים מצבים של ירידה. ועלינו להעריך אותם! העיקר להעריך את האגו שלנו כי אם הוא לא היה קיים, לא היינו יכולים לעלות, לא היינו יכולים להרגיש את הבורא. ואנחנו צריכים להרגיש מצב של מינוס אין סוף. עלינו להרגיש את כל המלכות של עולם אין סוף, את כל הכלי העצום (הכלי של הנשמה), את כל מה שהבורא ברא. מפני שאחרת לא נרגיש את עצמנו מול הבורא. הרי הקשר איתו נעשה אך ורק דרך האגו שלנו.

נאמר, שפרעה מקרב את ישראל, כלומר את האנשים שמכוונים אליו, לבורא, בזה שהוא נותן להם את האגו. לכן עלינו לדעת להתגבר על כל מצבי הירידה, אבל בצורה נכונה, כדי לממש בצורה מקסימלית ויעילה את האגו שמתגלה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest