דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / להעלות למעלה רצונות של העולם

להעלות למעלה רצונות של העולם

שאלה: עכשיו הנשים מתחלקות לעשיריות, נפגשות לעיתים קרובות בזום, מתקשרות בפלאפונים ביניהן. אבל אין שום מאמץ בהפצה. זה נראה, כאילו הן מנסות לחקות  את העבודה הגברית, ולא לעשות את מה שאתה מייעץ, להתחזק בהפצה. כיצד לשנות זאת? כיצד להפוך את ההפצה לפעילות מועדפת בעשיריות נשים?

תשובתי: איני יודע, כיצד לעשות לזה תעמולה. עליכן להבין זאת מתוך מבנה של הכלי הכללי, שעליו אנחנו לומדים. אם אין בינינו איחוד, או שהאיחוד שלנו לא מכוון להתרחבות מבחוץ, אז לא נוכל לקבל שום דבר. אנחנו מהווים את החלק העליון, הראש של הכלי, שנקרא "גלגלתא ועיניים" וכולל בתוכו כתר, חכמה ובינה. החלק השני של הפרצוף, הגוף שנקרא "אח"פ", ומורכב מחלק תחתון של בינה, זעיר אנפין ומלכות.

אנחנו יכולים לקבל את האור מלמעלה, מהבורא, רק במידה, שבה נהיה חדורים ברצון של הכלים התחתונים. לכן בחלק התחתון של הכלי צריך להיות רצון מדויק, חיסרון מהכלים התחתונים (מהעם). אבל אם לא יהיה את הרצון הראשוני הזה, אז לא נקבל שום דבר מלמעלה.

הכול פשוט מאוד: אתה לא יכול לעשות כלום ללא רצון תואם, מבלי שתרצה לתקן משהו. ואנחנו, החלק העליון, רק מכינים את עצמנו לתיקון, כדי שהתיקון יעזור לנו להרגיש את החלק התחתון, את הרצון של כל בני האדם שבעולם, ואז נוכל להעלות את הרצון שלהם לבורא. באופן כזה אנחנו עובדים.

לכן אנחנו נקראים ישראל, "ישר-אל", "ישר אל הבורא". ואילו הם נקראים "הגוף הכללי", "הכלי הכללי". הם לא יכולים לתקן את עצמם, בשום אופן, רק אנחנו יכולים לתקן אותם. בלעדיהם אין לנו מה לתקן. כלומר, הקשר עם הבורא יכול להיות רק אם תחילה ניקח את הרצונות שלהם ונעלה למעלה. אז נוכל להיכנס למגע עם הבורא.

לכן ללא הפצה אין שום תקווה לכך שהבורא יגלה כלפינו לפחות יחס כלשהו, מפני שכל העבודה שלנו נובעת מתוך הרצון למטרת הבריאה, שאותו קיבלנו מלמעלה. בשביל מה הבורא נתן לנו את הרצון? כדי שנעצב את עצמנו ונתחיל להעלות אליו רצונות מכל שאר הכלי. אז באמת נימצֵא במקום שלנו ונשרת בצורה נכונה את הבורא, נהפוך להיות הפועלים שלו. אבל אם לא נשתמש בהשתוקקות לבורא שניתנה לנו כדי לפנות לעולם, להתחבר עם הכמיהות והייסורים שלו, ולהעלות אותם למעלה, אז אין בנו שום צורך, מפני שאנחנו לא יכולים לבקש עבור עצמנו.

כל הבקשות שלנו יכולות להיות רק כדי להביא את העולם לקשר עם הבורא. רק למען מטרה זו אנחנו קיימים. לכן אל תקוו להשיג את הבורא, לגלות אותו, להיות בקשר איתו, אם לא תתחילו להעלות אליו רצונות שבורים ולא מתוקנים של העולם.

מתוך שיעור על השאלות של הכלי העולמי, 13.02.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest