דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להעלות את משה מאין

להעלות את משה מאין

"ישנה רק שיטה אחת להשיג קירבה לבורא, צייתנות גמורה ומוחלטת לרצונו.

ויאמר יהוה אל משה: "תאמר לאחיך אהרן שאני עשיתי לו כבוד גדול. תאמר לו: מקום המצאם של בניו יהיה החלק הכי פנימי של השכינה, כלומר מקום שבו מתגלה הבורא, נוכחותו האלוקית.

אפילו אתה ואחיך משה לא תשיגו כאלה גבהים." (מ. ויסמן, "מדרש מספר", פרשת "שמיני").

מדובר על מצב שאותו הנבראים לא יכולים להשיג עד גמר התיקון. הוא מתגלה אחרי המדרגות של "אהרן" ו"משה".

העניין הוא, שמשה קבור בהר נבוא מעבר לירדן ומקום קבורתו לא ידוע עד היום. יוצא, שהוא השיג כזאת דרגה שעדיין לא התגלתה לאף אחד. אבל בכל זאת הדרגה הזאת היא לא של חיבור ואיחוד שלם, כולל, גם עם העָם של התורה, כלומר עם כל החלקים של הנשמה הכללית.

אבל בגמר התיקון הכללי כל הדרגות יתגלו ותתברר מה שנקרא "תמונת המשל", הקבר של משה. בעיקרון, אין שום קבר, מפני שהוא עלה לבד אל ההר ומת שם.

בהמשך, מצבו של "משה" יתגלה שוב, אבל כבר בכזאת דרגה כאשר מלמטה יתחילו לעלות אליו כל שאר הנשמות, להתחבר עימו ולהתקדם הלאה לגמר התיקון. אז באמת אנחנו נעלה לדרגה שעליה נאמר, ש"אפילו אתה ואחיך משה לא תשיגו כאלה גבהים".

התורה מדברת על כאלה הכנות שאותן עובר הרצון האגואיסטי שלנו לפני הכניסה למה שנקרא "ארץ ישראל", כלומר לפני ההשגה המלאה של האגו שלנו להשפעה ואהבה.

מסופר בה רק על תקופה שבה אנחנו יוצאים ממצרים ומגיעים לגבול של ארץ ישראל, בזה שעברנו ארבעים מדרגות רוחניות, ארבעים שנות נדודים במדבר (עלייה מ"מלכות" ל"בינה"). אחר כך מתרחשת הירידה מ"בינה" ל"מלכות", כאשר אנחנו מתחילים להשיג בהדרגה את "מלכות", להעלות אותה ל"בינה" ובאופן כזה לעלות מ"בינה" ל"כתר".

לאחר שכל המסה תתוקן בעלייה הדרגתית, מופיעה הפעולה שמכונה: "רב פעלים מקבציאל", כוח מיוחד שמאחד את כל החלקים המתוקנים של הנשמה הכללית ("מקבציאל", חיבור שדוחס הכול לכוח אחד ויחיד).

זה תיקון נוסף. כאשר הוא יתבצע, אז תהיה עלייה עד לדרגת "כתר" ואז באמת תתגלה דרגת "משה" אבל לא באותה הצורה שבה היא מתוארת כאן, אלא בדרגה הבאה, כאשר כל המדרגות יתמזגו יחד ויעלו לדרגת "כתר".

ואז יתגלה ה"קבר" של משה, כלומר מצב שבו אנחנו נשיג את דרגת "משה" ונתחיל יחד איתו לעלות הלאה לגמר התיקון השלם.

מתוך התוכנית "סודות הספא הנצחי", 22.01.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הכול על מנת להשפיע
דרגת "משה"
הנשמה הכללית שלי ושלנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest