דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להעלות את הרגישות של התפיסה הרוחנית

להעלות את הרגישות של התפיסה הרוחנית

שאלה: איך אפשר לרכוש גישה אינטגרלית כלפי העולם, כלפי כל המציאות?

תשובתי: תתאר לעצמך, שאתה מספר למישהו על מקום העבודה שלך, על המקום שבו אתה חי, ובכלל, על העולם. וודאי, שלא נדרשים ממך איזה שהם מאמצים מיוחדים, כי אלה הם החיים שלך. אתה מרגיש את העולם שלך, "נושם" אותו, ולכן יכול בצורה מחשבתית לטייל בחופשיות בתמונה הפנימית שלו, בכך שמתאר אותה במילים.

לכן, אנחנו צריכים לראות את התמונה הפנימית של העולם האינטגרלי, שבה אנחנו נבחין בכל מיני פרטים נפרדים ובקשר ביניהם. כאן פועלים אותם החוקים. ישנם מצבים שאני יכול לעקוב אחרי הקשרים הכלליים בין איזה שהן תופעות, אבל הפרטים של שיתוף הפעולה ההדדי ביניהם עדיין לא ברורים לי, אני עדיין לא נכנסתי לתחום הזה. חלקים אחדים אני רואה בקווים כלליים והם יחסית מובנים, אבל כאשר העסק מגיע לחלקים פרטיים, אז נוצרות בעיות ואני לא יודע בוודאות מה קורה.

כך הוא התהליך שבמהלכו אני שוקע בהדרגה יותר ויותר עמוק ומגלה יותר ויותר דקויות. אני כאילו טס בחללית לעבר כדור הארץ או בודק קנה מידה של מפה באינטרנט, עד ש"נוחת" בחלק נפרד ממנו.

אבל ישנם גם יוצאים מהכלל: בעולם שלנו אנחנו רואים אזור גדול יותר, אבל פחות פריטים, ומקרוב, יותר פריטים אבל בשטח קטן יותר. ברוחניות זה לא כך: שם בהדרגה עולים גם המאפיינים הכמותיים וגם האיכותיים של תמונת העולם. אני חובק את כל המערכת בכללותה ובאותו הזמן, גם את התכונות הנפרדות שלה. כי במערכת הזאת כל פריט כולל את כל האחרים.

כזה "פטנט" רוחני נפלא, אני רואה את התמונה הכללית וכל פריט שלה בפתרון אחד, בדיוק זהה.

שאלה: איך אני יכול להפוך ליותר אינטגרלי? איך אפשר להגביר בתוכי את הרגישות הזאת, את התפיסה הזאת?

תשובתי: תבקש. אין שום אמצעים אחרים. מה שלא תעשה, תצרף לזה בקשה כמה שיותר ברורה, ואתה תראה כיצד היא תפעל.

מתוך שיעור על המאמר "אהבת ה' ואהבת הבריות", 05.06.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אופקים של תפיסה
כמה פרטים מתמונת העולם הרוחנית
לכוון את עצמנו לגל של אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest