דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להעביר מילים לרגשות

להעביר מילים לרגשות

שאלה: כאשר אדם לומד מוזיקה, הוא לומד תחילה לקרוא תווי נגינה ורק לאחר מכן הוא מתרגל על כלי הנגינה, הוא רוכש את היכולת לנגן ובקריאת התווים הוא כבר מרגיש את המנגינה. בלימוד חכמת הקבלה נדמה לי שזה מרחש קצת אחרת.

כאשר אנחנו לומדים את ה"פתיחה לחכמת הקבלה", אנחנו עוסקים בכוונה, ו"תווי הנגינה" שצריכים להישאר במחשבה משום מה זורמים הרחק מאיתנו. אנחנו לומדים הרבה שנים ועד עכשיו אנחנו עדיין לא מצליחים לזכור את הדינמיקה שמתרחשת עם האובייקטים הרוחניים. האם הכרחי לרכוש תחילה מערכת בסיסית של ידע ב"פתיחה לחכמת הקבלה", להכיר את הדינמיקה, את שיתוף הפעולה ההדדי בין האובייקטים הרוחניים, שינויי המצבים, לפני שנתחיל להעביר את זה לרגשות?

תשובתי: לא. אין שום צורך בזה. תשתדלו לתאר לעצמכם מה זה אומר צמצום, הסתלקות האור מתוככם, הרגשת בושה והחלטה לקבל את האור רק למען הבורא. זו ההתחלה של "תווי נגינה", שבלעדיהם אי אפשר ללמוד לנגן, כלומר לקבל את האור, לסלק אותו, לקבל אותו בלבושים חדשים וכולי.

אנחנו כבר נמצאים על סף הכניסה לרוחניות וצריכים להתחיל להרגיש את זה, ולהתחיל לנגן. מבחינה תיאורטית ניגנו את זה כבר הרבה פעמים, רק לא שילבנו את הרֵגשות שלנו עם המילים, לא הענקנו למילים רגשות ולכן לא נכנסנו לעולם העליון, לא נגענו בנשמה שלנו. כעת אנחנו חייבים לעשות זאת, צריך להשתדל באופן כלשהו להזמין את זה בתוכנו, ואז תתחילו להרגיש, עד כמה אתם "בעניינים" או לא, תדאגו לזה, תעבדו בצורה פעילה יותר. יכול להיות, שחלק מכם יעזבו את זה, מפני שלא ירגישו בזה צורך. יכול להיות שחלק מכם לא יתפסו את זה בצורה רגשית, וימשיכו ללמוד באופן מכני בלבד עוד כמה שנים ורק לאחר מכן יצטרפו לקבוצה בתנועה הרגשית שלה.

לכן לא צריך לגרש אף אחד, לא לחייב, לא להוקיע. אבל אני אתקדם בלימוד כי אני מכוון את עצמי לחלק המתקדם של הקבוצה העולמית. נדמה לי שבכל קבוצה בעולם ישנם אנשים שכבר נמצאים במצב שהם כבר יכולים להתחיל לחשוב בצורה רגשית, ולא לקרוא סתם מילים על פעולות ואובייקטים בעולם שלנו אלא דווקא ברגשות רוחניים עליונים.

שאלה: כאשר אנחנו עוברים מצב של ריקנות או שמרגישים במצב של ירידה, כיצד אפשר לשמור על האיזון בין העלייה והירידה, בין התרוקנות ומילוי?

תשובתי: אך ורק בתוך הקבוצה. מפני שבמצב כזה, כאשר אתם נמצאים בתוך הקבוצה, הכול מתאזן ומשלים אצלכם. אתם יכולים לעבור כל מיני מצבים, אבל הם אף פעם לא יזיקו לכם, לא יזרקו אתכם, לא יעכבו. חלק מהתווים יתווספו לאחרים ותמיד תהיה הרמוניה.

מתוך שיעור שאלות ותשובות, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest