דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להעביר לעולם את האור

להעביר לעולם את האור

laitman_2010-06-07_zohar_9036-70.jpg

אם אנחנו רוצים שיהיה לנו קשר עם הרוחניות, הקשר הזה אפשרי רק דרך הכלי (הרצון). הרוחניות נקראת אור. האור מתגלה בתוך הכלי. הכלי הוא החלקים השבורים, שמתחברים ביניהם. אם הם מתחברים, לאחר שהתגברו על ההתנגדות שלהם בדרגת "שורש" הם מגלים בתוכם אור קטן, שנקרא "אור הנפש".

אם הם מתחברים בכוח גדול יותר, שנקרא א', הם מגלים עוצמה גדולה יותר של החיבור, של האור, של ההשפעה ההדדית, של הערבות שביניהם, שנקראת "אור הרוח". אם הם מתחברים עוד יותר חזק, הם מגלים את אור ה"נשמה", ה"חיה", וה"יחידה", עד שנוצר ביניהם חיבור אינסופי, ואז האור שבהם נקרא אור אין-סוף.

איננו צריכים לדאוג לאור. הרי הוא נוכח תמיד. אך איננו יכולים לגלות ולהרגיש את האור הזה, מאחר וקיים תנאי לכך שהוא יתגלה: חוק השתוות הצורה. אם בכלי שאנחנו בונים כשאנחנו מתחברים בינינו, אנחנו משיגים את אותה התכונה שקיימת באור, אז אנחנו מרגישים את האור הזה בתוך הכלי שלנו.

לכן אין לנו שום מטרה אחרת בעבודה שלנו, אלא רק לדאוג לחיבור הכלי הרוחני שלנו. החיבור הנכון של הכלי נקרא "ערבות", "השפעה", "אהבה". לזה אנחנו צריכים לדאוג. לפי מידת השגת החיבור בינינו, נגלה את החיים שלנו במצב החדש.

החיים היום בחברה האנושית כבר דוחפים אותנו לחיבור הזה. העולם הפך לאינטגרלי, כל חלקיו מחוברים זה לזה. האנשים אינם רוצים להיות בקשר ההדדי הזה, אבל כל החברה, כל הסביבה, כל הבריאה, כל הטבע כבר מתקיים בצורה הזאת. ולכן כל העולם הגשמי הזה צריך לדחוף את האנושות אל הרוחניות.

אותו הדבר קורה אצלנו, בדרך שלנו להשגת הרוחניות. אנחנו נמצאים בקשר אינטגרלי בינינו, אך איננו רוצים להכיר בו. ולכן אנחנו סובלים. לכן, במידה שבה נמשיך להתחבר בינינו בקשר הנכון, אנחנו נעביר לעולם את היכולת להתחבר נכון ביניהם ברמה שלהם. וכך כולם יימשכו לאותה המגמה של החיבור, עד שיגלו את כל האור, את כל הנרנח"י, בתוך החיבור, בתוך הערבות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 14.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
פנו דרך לאור
מקרינים אהבה על העולם
יחוד זו מציאות חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest